1 PPM (One Plus per minutt) Clock Generator?

S

Sheeraz Khan

Guest
Kjære dere alle

Vennligst kan noen gi meg koden og skjematisk av 1 ppm (Plus per minutt) Clock Generator?

Hilsen,
Sheeraz Khan

hei .. hva MCU ru bruker?Det er mange måter å op en puls på 1 ppm.eller er u søker classes?

Jeg ønsker å lage en mekanisk Wall Clock og jeg trenger det andre & minutt pluss fra PIC (12F675 eller 16F84) Microcontroller så så jeg kan betjene Mekanisk Time Clock.Kan du skrive kode for meg?

HeiDet er noen GPS-mottakere som produserer higly nøyaktig 1 PPS (1 puls per secound som du kan bruke som signnal kilde)Bobi

Det er noen RTC (Real Time Clock) som genererer 1Hz signal i en pin bare koble dem til 3,3 eller 5 V strøm suply.For eksempel PCF8583 fra Philips.

Salu2.

Hvorfor trenger dere minutt puls?
Normalt vil du kanskje bare sekunder pulser, mekanisk klokke bør ta seg av resten.
Jeg kunne skrive en enkel kode for å generere 1 sekund pulser.

Egentlig jeg kjøre LED for Seconds Blinker og jeg bruker Minute Plus for å drive Clock Motor

OK, da.
Hvis du forteller meg varigheten av sekunder og minutter pulser, kan jeg gi deg noen kode.Jeg mener de sekunder pulsen bør sannsynligvis siste om lag 0,3 ~ 05seconds.
Hva med min puls?Jeg antar at dette vil kjøre en tjener eller stepper motor.

My Dear

Jeg skriver hele detalj

Second Plus

Høy pluss 0,3 Second lav pluss 0,3

_ | | _ | | _ | _ | | _ | | _ | | _ | | _

Minute Plus

Jeg kjører stafetten gjennom minutt pluss etter 59minut (lav) sin høye i 1 sekund

______________| |______________| |______________| |______________| |

Skriv koden på RTC basen jeg trenger nøyaktighet

Takk &
Med vennlig hilsen,
Sheeraz Khan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back