100v 2200uF cap dødelig?

Husk, bare beregne dagens dircharge til kroppen din i 1 sekund.Det kan nok drepe hvis du er svak.

Hva er likestilling?

100v/1MIL Ohm (kroppens motstandskraft) = .0001 eller ,1 mA MAX.

100V / (resitance av kroppen) = Nåværende

Aktuell i milliampheres allerede kan drepe deg hvis gjennom kroppen.Organer motstand i megaohms eller større (korrigere meg hvis jeg er feil), så vil det kreve mye spenning å få sagt mye strøm flyter gjennom kroppen.

Tiden det tar å fullt utslipp nevnte 100V av kondensatoren til 0V er T = RC, men selvfølgelig kanskje spenning under 50V kan ikke synke gjeldende gjennom kroppen lenger ...Korriger om jeg tar feil.

sier ur kroppen motstand er 1M ohm.

100v/1M er 0,0001 AMP.det
er ikke nok er det?Plus er det ikke alltid på 0,0001 AMP cuz den vil avta eksponentielt

5ma - 9ma kan forårsake ventricular fibrilation eller hjertet beslag i en voksen mann når det leveres i hjertet muskel.

Menneskekroppen er fylt med ledende væske - saltinnholdig som en del av blod.Motstanden måler fra finger tip-to-finger spissen vil variere avhengig av tilstanden til huden.Den eneste isolator du har er laget av døde hud celler i epidermis.Hvis huden er våt, motstanden kan være ganske lav.Vanligvis er motstand fra en hånd til en annen kan være mellom 1Mohm og 1500ohm når "tørr".Hvis huden er våt, motstanden kan være så lavt som 100-500 ohm.

Nå for moro del - siden bare isolator du har er de ytre lag av død hud, må du vurdere nedbryting spenning på isolator i spørsmål som ble spurt.Når epidermis er eksponert for en eventuell forskjell ti volt DC (10VDC) eller mer,
vil den mobile strukturen begynner å bryte ned og huden motstanden begynner å avta.Nedbryting er sett på som en hud brenne på punkter kontakt med spenning kilde.

For spørsmålet spurte her, den 100vdc kostnad på kondensatoren er mer enn tilstrekkelig for å bryte ned huden og pass gjeldende på opptil 100vdc/500ohms = 200ma peak puls.Hvis gjeldende er over brystet, hjerte beslag er mulig.Hva er mer sannsynlig til å skje er sammentrekning av armen og kroppens muskler som gjør at du jerk unna kondensatoren - men jeg ville ikke ønsker å satse på det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back