110VAC til 110vdc konvertering

B

b madhu

Guest
Behage hjelpe meg å konvertere 110VAC til 110vdc.by legge en diode kan det være fornøyd??
 
[QUOTE = b Madhu, 1137626] Vennligst hjelpe meg å konvertere 110VAC å 110vdc.by legge en diode kan det være fornøyd [/QUOTE] En diode (eller halv-bølge) likeretter vil produsere på en resistiv last en gjennomsnittlig spenning?? Vdc av 0.45xVac og gjennomsnittlig likestrøm IDC av 0.64xIac .. Full bølge bro på resistiv last gir deg (gjennomsnittlig) Vdc => 09Vac og IDC => 0.9Iac .. I begge tilfeller, når du legger til en glatting cap spenningen (uten last) stiger til Vdc => 1.41xVac .. og strømninger (1diode) IDC => 0.28xIac og (4 dioder bridge) IDC => 0.62xIac ... Avhengig av hva du trenger?? : Wink: IanP
 
Dette skjematisk viser en halv bølge strømforsyning med en last tilstrekkelig til å trekke ned rekvisitanivået til 110 VDC. Noen mengden av impedans er vanligvis i strømforsyningen. Jeg installerte en 3 ohm motstand å representere dette. Uansett det begrenser gjeldende til et rimelig beløp, fordi mye mer strøm vil være ansvarlig for å reise en effektbryter.
 
bedre å gå for full bølge likerettere fordi de har høyere retting priser enn andre design
 
bedre å gå for full bølge likerettere fordi de har høyere retting priser enn andre design
Teknisk sett en enfase (en-diode) likeretter vil belaste DC-utgang kondensatoren til peak spenning på 110 VAC, 160 V DC ca. Hvis du lade denne kondensator ved laststrøm, vil spenningen synke. Denne effekten er avhengig av kondensator verdi og belastningsstrøm. Du kan bruke en to-fase (bro) likeretter for å redusere spenningen reduseres med last. Som du antagelig foretrekker å ikke bruke AC isolasjon transformator, er den komplette enheten svært farlig. Jeg vil aldri anbefale til noen å selv teste det. Bruk alltid isolasjon transformatorer, å skille strømnettet fra likeretteren annonsen lasten.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top