120 MHz band pass filter design - hjelpe behage

D

davicente

Guest
Jeg designet og simulert en 120 MHz (BW3db = 21 MHz) båndpassfilter med ciolcraft og temex S-parametere filer, men når jeg gjorde PCB, responsen fra filteret var ganske forskjellig fra den jeg fikk under simuleringen med mikrobølgeovn kontor . Har jeg gjort en dårlig simulering? Bør jeg stole på S-parametre fra coilcraft og temex? Takk på forhånd. Arevalo

På disse frekvensene ekstra kapasitans av PC pads og spor samt spor induktans bli betydelig. Hvis dette ikke er på et PC-kort er det fortsatt lignende parasitics. Prøv simuleringen igjen med enten estimater av disse parasittiske verdier eller enda bedre inkludere pc bord layout i simuleringen din.

Davicente, Prøv å inkludere i simuleringen toleranser av elementene. Din filter er relativ Smalbånd og sannsynligvis følsomme for toleranser. Jeg vet ikke hvordan filtrene ser ut, men i ditt tilfelle, er det bedre å bruke et filter med resonatorer i stedet for kanonisk form en - du kan designe et slikt fiter med identiske inductors. Ta en titt på N / u / h / e / r / t / z nettsted. Der kan du finne F_I_L_T_E_R Solution 9.0 demo, i stand til design av filtre med identiske resonatorer. Lykke, STO

gjør filteret bare bestå av RLC eller jeg den aktiv?

Hei Stoyanov jeg ikke kan finne et element i filteret løsninger for å designe en BPF med identiske resonatorer. Hvordan kan jeg bruke denne funksjonen? Hilsen

Jeg tror 120MHz Filteret er enkelt å lage noe med LC komponenter. før du utformer den, må du som bestemmer hvilken type og serie filter. under behandlingen av debug, må du fullføre hver blokk steg for steg.

Jeg vil designe en bandpassfilter på en FR4 pcb 1.6mm thickness.The serien er mellom 70Hz og 30kHz.Cutoff frekvens på 200Hz og 10kHz. Pls råde meg hva slags kondensator som skal brukes som listet nedenfor: 1. 220nF to. 100nF tre. 470uF

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back