128 QAM demodulator

R

Renjith

Guest
Hei ...
Jeg designer en 128 Digital demodulator onto Xilinx FPGA.
Jeg bruker Xilinx System generator og Simulink verktøy for design.
Jeg
har sett demoen for 16-QAM demodulator Design bruker System Generator og Simulink.
Hvis noen har sett denne demoen, plz gi meg noen forslag for å endre det eksisterende 16-QAM design til 128, siden
jeg er veldig ny i dette Digital demodulator design.Eller kan noen plz gi noen nyttige lenker for 128 QAM demodulator.

Hilsen,
Renjith

Først bør du se på Comunication bok av Prokias eller andre, og forstår hvordan du modulate / demodulate den QAM signal.Prinsippene i demodulater for 16 QAM og 128 QAM er de samme.128 QAM trenger mye høy Eb / Nt.

Hei,
Hvis du
er bare en nybegynner da du begynte med en av de mest avanserte prosjekter du kan forestille deg.
Også hvis du nå bare på nivået av "tweeking referanse design" og jeg skal gi deg råd til å studere mye.
128QAM demodulation involverer mange signalbehandling teknikker som transportør synkronisering, timing utvinning, furu puls forme, brøk interpolering,
osv. osv.

Bare å endre en design som passer for 16QAM til 128QAM kan kreve noen dype studie i det å endre for å oppnå riktig ytelse.
Så det vil være mer å gjøre enn bare å endre demapping av 128 QAM Constellation.

Lykke til!

Hei: Im jobber med samme type prosjekt for MS etterforskning.Målet er en multimode plattform for CDMA og OFDM-baserte systemer.Im også bruke Xilinx System Generator.

Selv om det er et vanskelig prosjekt kan du komme i gang med enkle ting.Prøv å lage din egen kode på matlab å simulere en QPSK system under AWGN og alltid sammenligne med teorien.Prøv deretter å modellere en Rayleigh kanal.På dette øyeblikket du anta at kanalen estimering og synkronisering oppgaver er allerede utført.

Prøv andre modulations som 16QAM, 64QAM og 8PSK.Understandin hvor mange biter per symbol bære hver modulering er avgjørende (specialy for informasjon Egentlig aspekter som kapasitet).

Når du får dette gjort, kan du forsøke en Simulink modell.Når du starter med System Generator du nødt til å ta seg av mange ting mer.For eksempel precission håndtering og hastigheten håndtering gjennom kjeden.Du kan starte med en enkel modulator / demodulator forming både I / Q-kanaler.

Rigth nå Im har problemer demodulating den virkelige signal (ved IF = 20MHz).Ved transmitter jeg har en convolutionaly kodet, 64 OFDM system med QPSK.Den virkelige signalet bør være superposition av en sinus og cosinus som jeg genarate med DDS hver carring de reelle og imaginære data.Mitt problem er at når jeg multiplisere den mottatte reell signal med DDS på mottaker (forutsatt synkronisering) Jeg får bare én komponent tilbake (den ekte).For øyeblikket Im ikke bruker reist cosinus filtrering men ved å se på HW simuleringer jeg vet at jeg trenger en.Dette er det andre problemet.Im har problemer med å få det originale signalet med samme slags filter (Im bruker root reist cosinus).

Bruke QAM demo i Xilinx System Generator for å komme i gang kan være vanskelig.Det handler equalizing og leverandørdomene utvinning.Og tar bare med maskinvaren til mottakeren.The transmitter prosessen er gjennomført i programvaren med Simulink.

Mario

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back