18f452 EEPROM skriving

B

buddhikaneel

Guest
Hei. Jeg skrev denne koden prøven i mikroc pro.
void main () {ADCON0 = 0; ADCON1 = 0; trisb = 0; EEPROM_Write (0x80, 124); for (i = 0; i <32; i + +) {PORTB = EEPROM_Read (0x80 + i); delay_ms (1000);}}
det fungerer godt i sanntid. Men i Proteus gi feilkoden. kan du hjelpe hva kan jeg gjøre for dette

Hei, Angivelig er det en bug i Proteus eller MikroC EEPROM bibliotek. Det er flere problemer som ligner på deg selv når du bruker EEPROM biblioteket i Proteus, men oppfører seg som forventet når gjennomført i ekte maskinvare, postet i flere fora. Men tilpassede rutiner skrevet uten MikroC EEPROM bibliotek, synes å utføre uten feil i Proteus, veldig interessant. Jeg klarte å få simuleringen kjøres på riktig måte med din kode ved bytte "Data EEPROM write forsinkelse" under avanserte egenskaper til noen verdi i nanosekunder, men noen verdi i millisekunder eller mikrosekunder produserer lignende feil. Jeg har festet Proteus filen slik at du kan se eiendommen innstillingen. BigDog

Takk BigDog. Hva har du endret i diagrammet ..? hvor kan jeg finne Avanserte egenskaper ..?

Hvis du dobbeltklikker den komponenten i Proteus kan du åpne Rediger komponenten dialogen, vil du se et forskudd eiendommer rullegardinmenyen der du kan velge "data EEPROM write forsinkelse" og endre verdien eller sjekk ut rediger egenskaper som tekst boksen og endring verdien av "EPR_WRITEDATA_DELAY" eiendom Alex

Her er skjermdump av dialogboksen Rediger egenskaper av en PIC: Klikk på Avanserte egenskaper nedtrekksmenyen, som har "Generer Q Klokke på CLKOUT Pin?" vist i skjermbildet. Og velg "Data EEPROM skrive forsinkelse" egenskaper, vil du da se jeg har endret verdien til 1000ns. BigDog

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back