1D FDTD metode for TEM bølge

B

blah1

Guest
Hei alle sammen!

For en del av et universitet prosjekt jeg arbeider med, må jeg beregne Ey og Hz felt komponenter av en TEM bølgjeforplantinga i X retning gjennom fri luft, et dielektrisk medium, og fri luft igjen.Jeg vet det endelige-differenslikninger skal brukes til gjentakelse, og jeg vet at ligninger av Gaussian puls som brukes til å opphisse systemet.

Jeg trenger å produsere plott av feltet som en funksjon av posisjon på ulike tidspunkt trinn.Jeg prøver å implementere algoritmen i C.

Jeg har lest deler på FDTD i ulike bøkene jeg fikk fra biblioteket, men de bare ta seg teoretiske spørsmål.

Så langt jeg setup 512 Yee celler med tilsvarende verdier for fri luft og dielektrisk medium (celler 250 til 309 er dielectric).Men jeg står fast på dette punktet, og vet ikke hva jeg skal gjøre herfra.Kunne noen behage gir meg en pseudocode eller verbal pekeren om hva bør jeg gjøre neste (og hvordan)?

Takk for lesing!

Hei

Få ressurser er vedlagt.Det inkluderer noen utdrag fra Prof Schneiders forelesningsnotater (kapitlene 3 og 4) beskriver 1D FDTD & gjennomføringen og C-koden er knyttet til disse kapitlene.Ulike saker blir behandlet her, som ledig plass, dielektriske, lossy materiell etc. Dette vil definitivt hjelpe deg i din fullføre oppdraget.

Med vennlig hilsen
Jithesh
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back