24VDC til 5VDC @ 100 mA (optimale løsningen)

L

lozzik

Guest
Hi everybody,

Jeg har 24VDC i kretsen min, og jeg trenger 5 V DC 100mA, og jeg har plass problem, det må være med minimum plassbehov.

Når jeg bruker LM7805 det behov for en heatsink, men ikke har nok plass til heatsink.
Jeg prøvde LM7815 og enn LM7805 den fremdeles blir varm.Jeg prøvde med motstand og enn 7805 jeg fremdeles få oppvarming problemet.

Jeg tenker å bruke noen skifter løsning, men i så fall jeg må bruke en stor spiral.

Og er det noen DC / DC-omformer moduler, men de er ganske dyre (billigste jeg fant er 5 USD)

Does noen har noen anbefalinger.

Takk.

Du må bruke en switching regulator.Den billigste jeg kan tenke på er LM3485 fra National.Størrelsen på spole bestemmes av gjeldende og bytte frekvens.Du kan sikkert komme unna med en rimelig liten.

En LM2594 er også et godt valg, siden den ikke krever noen transistor.

eller kom til nasjonale Fairchild wwwde har speadsheet du fyller ut dine behov, og gir de deg løsningen.

allso linear.com

også hva med TL497?

DET JEG SVERY simpel ingen loop kompensasjon.

Kanskje du ser etter hysteretic kontrolleren .. så du ikke bekymre deg for loop kompensasjon.

for 2.5W vel ingen som ønsker å bry deg med sløyfe kompensasjon?

ja og jeg er enig kanskje er det beste du får onchip transsitor ... spare plass.

så av / på kontroll eller hysteretic modus er den måten ....... hvis du lover plott og kan arbeide ut modulator transferfunksjoner

Look dette:

http://www.national.com/analog/power/simple_switcherHilsen,

Mr.Cube

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back