25 enheter for å kjøre om gangen

D

desperado1

Guest
Jeg har en 24VDC forsyning, og evnen til å gi flere 5VDC (20 mA) signaler.

Jeg trenger å betjene 25 enheter (en om gangen, tilfeldig valgt).Hver enhet 24V, 1A.

Den enkleste måten å gjøre dette på ville være å ha 25 reléer (hver styrt av 5VDC signal).Imidlertid er det en bedre måte å gjøre dette?Finnes det en måte som er (A) og billigere (B) bruker færre av disse 5VDC signaler?

Jeg vet at hvis du har 5 biter av informasjon, kan du ha 2 ^ 5 = 32 forhold.Men er det mulig å operere devics med bare 5 av / på reléer?

Jeg kan easilly bildet et rutenett, med fem brytere danne rader og fem brytere forming kolonner.Da har en OG-port ved hvert veikryss.Hvis rad og kolonne er skrudd på, så det lyspære slås på.Det gir bare 10 relays nødvendig.Finnes det en bedre måte skjønt?Dessuten er der og porter tilgjengelig som opererer på 24V og 1A?

Eller er det noen roterende bryteren som kan håndtere 24V på 1A og styres av en 5VDC signal?Jeg kunne bruke denne til å flytte fra enhet til enhet.Så bruker du en stafett for å slå på / av strømmen slik at bare ønsket enheten fungerer som den roterende bryteren flyttes til neste enheten.

du må sette noen reléer [/ img]Lagt etter 1 minutt: [/ img]
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back