2N3904 Transistor

E

ericmar

Guest
Hei folkens,
Kan noen fortelle meg wats den I_BL (Base Cutoff Current) i Dataarkvisning av 2N3904 for?Jeg
er ikke flink til å lese dataarket så jeg hv ingen anelse om hvordan du skal bruke det.Jeg prøver kjøring 10mA i bunnen av denne Transistor og det fungerer men jeg
er redd for at jeg kan ødelegge dette Transistor becoz leser jeg at I_BL bare kan maksimalt 50nA bare !!!???

Når et veikryss Transistor er skåret av, base emitter junction er omvendt forutinntatt.Ibl er lekkasje strøm som flyter i motsatt partisk base emitter kryss - kan du ikke "kjøre det med 10ma i motsatt retning med mindre du har høy nok base-emitter spenning permanent bryte ned veikryss.

Den Ibl verdien er gitt slik at du kan beregne hvilken verdi motstander for å blø lekkasjen gjeldende på, eller hva lekkasje gjeldende planen på direkte koplede kretser.

Hvordan kan jeg bruke 2N3904 Transistor å forsterke den nåværende?Kan noen gi meg et eksempel?

ericmar wrote:

Hvordan kan jeg bruke 2N3904 Transistor å forsterke den nåværende?
Kan noen gi meg et eksempel?

Sitat:

Noen nyere fundamental del av transistorer i nåværende forsterkning.BJT er flotte for gjeldende Amplifisering men grunnleggende for all transistorer (ikke bare BJTs) er "veksling egenskaper.

2N3904 er NPN BJT.

House_Cat wrote:Sitat:

Du kunne bare bruke tre 74LS48 står, siden de er ment å kjøre en 7 segment display.

Jeg har ikke kjørt noen numre for å bekrefte verdiene, men noe sånt som illustrasjonen nedenfor bør arbeide for.Jeg
har bare vist ett segment, ville du bruke samme krets på hvert segment linje.

Den transistorer må enten bli brukt i emitter etterfølger konfigurasjon, eller du må bruke to transistorer å få en ikke-invertere stadium å drive LED segment.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hvis du bare å lære, vil du uten tvil steke et par transistorer.Her
er et tips: Nåværende ganger spenning av Transistor er lik kraften.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back