300W, 250KHZ med to Switch Forward Converter

A

ahoss2000

Guest
Jeg må lage en lav kostnad 300W (90-264VAC) maktfaktor korrigert én utgang (24 V) med liten PCB. Jeg har valgt Forward Conveter. Beregninger viser en EER28-L kjerne kan knapt gjøre dette. Jeg leter etter noen forslag eller kommentarer.

Jeg ville rådet deg en halv brige med MC33368 PFC. Jeg antar i single-ended konverter pålitelighet vil være et problem.

hei, kan du bruke PFC + "en bryter frem converter" topologi med ML4800 (FAN4800, ML4824) eller PFK + "to switch" med noen tilføyelser. Vennligst se på brukertipsartikler fra Fairchild. Jeg tror det er et eksempel med "to switch" i designet en en bryter frem omformer 24V 10A, med UC3845 (ingen PFC). Jeg brukte E42/20 kjerne som transformator. det fungerte bra. hilsen

Hei, Hva freq. hadde du din enkel bryter 24V @ 10A operativsystem? Ser ut som 50-80 kHz basert på kjernen størrelse. Jeg er kjent med ML4810. Jeg har nylig blitt med UCC28514 PFC combo IC. Jeg har ikke noen erfaring med halvparten bro, men kommer ut av PFC, det må ha kondensator divider? Takk.

Hei, var min freq 90kHz. Jeg brukte et løft omformer for PFC og en bryter frem omformer for PWM. hilsen

Hei, Har du bruke en reset svingete eller bare en RCD snubber? Var det vanskelig å passere EMC klasse B?

hei, jeg brukte både nullstilt svingete og snubber. Jeg forsøkte ikke å passere EMC, må du prøve og se det.

kravene for dine SMPS er lik med LCD-TV SMPS. de fleste av dem bruker 24V ved 4-12A. ta en titt på Fairchild, ON semi, TI, ST referanse design, det er mange av dem. de fleste av dem har PFC og bruk LLC HB topologi for hoved konverter som har ganske høy effektivitet og lav EMI, men transformatoren vil være større enn på den andre topologier. for de nødvendige makt, et minimum EE42 eller ER4540. Jeg laget noen SMPS, og for denne kraften nivå, ville jeg velge LLC mindre jeg har bestemt forespørsel om å bruke andre topologi eller plassen er for liten til å passe transformatoren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back