3D-em simulering og avslutninger: macromodelling

B

buenos

Guest
hei hvis jeg simulere en pcb struktur (a microstrip spor) med en 3d elektromagnetisme simulator for å lage en macromodell (s-parameter prøvestein fil), gjøre da jeg må koble terination motstander i em simulering setup? hvis jeg koblet en 50 ohm oppsigelse resistor i em simulering, deretter kan jeg bruke macromodell med ulike oppsigelse resistor verdi i kretsen simulering (når jeg bruker s-parameter macromodel, for eksempel i Agilent ADS, eller krydder ...) ? vil det føre til feil resultater? Jeg tror S parameter resultatene bør avhenge av den faktiske opphør: for eksempel hvis den matchet så vil det ikke være resonanser ... og hvis jeg bruker macromodell med uovertruffen oppsigelse motstander i krets simulering vil det ikke å forårsake resonanser lenger. hvis jeg gjenbruke macromodell og bruke ulike terminering i kretssimulering, så macromodel ikke vil oppføre seg forskjellig fra tilfelle av først brukt oppsigelse verdi. er det riktig? problemet er i em simuleringen kan vi ikke bruke riktig terminering, siden det kommer fra IBIS buffer modeller og disse er ikke kompatible med EM simulatorer. så, hvor mye brukbar en s-parameter macromodell?

Hei buenos, jeg tror problemet kan løses hvis du bruker EM Simulator med Circuit simulatorer ... En slik løsning er bruk AWR MWO med CST MWS eller Sonnet eller Vector Fields Concerto ... dvs. opprette Microstrip spor / struktur i EM simulator de bruker det som en subcircuit med forskjellige avslutninger i MWO ... Eller Pakk krydder modell eller tilsvarende av Microstrip spore modellen ved hjelp Sonnet / MWS og deretter bruke kretsen simulator som MWO ... I stedet for S-parameter file eksport! --- Manju

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back