B
buenos
Guest
hei hvis jeg simulere en pcb struktur (a microstrip spor) med en 3d elektromagnetisme simulator for å lage en macromodell (s-parameter prøvestein fil), gjøre da jeg må koble terination motstander i em simulering setup? hvis jeg koblet en 50 ohm oppsigelse resistor i em simulering, deretter kan jeg bruke macromodell med ulike oppsigelse resistor verdi i kretsen simulering (når jeg bruker s-parameter macromodel, for eksempel i Agilent ADS, eller krydder ...) ? vil det føre til feil resultater? Jeg tror S parameter resultatene bør avhenge av den faktiske opphør: for eksempel hvis den matchet så vil det ikke være resonanser ... og hvis jeg bruker macromodell med uovertruffen oppsigelse motstander i krets simulering vil det ikke å forårsake resonanser lenger. hvis jeg gjenbruke macromodell og bruke ulike terminering i kretssimulering, så macromodel ikke vil oppføre seg forskjellig fra tilfelle av først brukt oppsigelse verdi. er det riktig? problemet er i em simuleringen kan vi ikke bruke riktig terminering, siden det kommer fra IBIS buffer modeller og disse er ikke kompatible med EM simulatorer. så, hvor mye brukbar en s-parameter macromodell?