3Phase Inverter fra Single fase forsyning

A

andreafog

Guest
Hei til alle! Jeg har et spørsmål vedrørende denne interessante argumentet. Jeg ønsker å bruke en likeretter bro (med kondensator) å rette en AC enfase forsyning og deretter bruke DC BUS som jeg har fått til å drive en motor med en inverter. Hvis mine antagelser er riktige de resulterende spenning søkt på motoren blir lavere enn ved hjelp av en DC BUS hentet fra en 3-fase likeretter. Hvordan blir oppførselen til motoren? Den vil ha en redusert dreiemoment, redusert hastighet eller hva annet? Omformeren at jeg ønsker å realisere er basert på Freescale MC3PHAC. Takk på forhånd. Ciao

Vi har 2 config for 3-fase system. en av dem produsere 310VDC og andre 540V. I det første tilfellet, dont vi har betydelig forskjell. i den andre, sammenligne da, vi har lavere spenning i 1-fase system, (310/540 = 1 / √ 3 = 0,58), og vi må få om 50Hz/1.7 = 29Hz max for normal motor kjøring. hvis frekvens gå høyere enn 29Hz, produsert turque redusert. Hilsen Davood

Takk Davood! Her er akkurat hva jeg ønsker å vite! Før du starter utviklingen av dette prosjektet må jeg være sikker på at jeg kan realisere den fysisk. Så med konfigurasjonen min (se vedlegg), må jeg bruke en maks tilførsel frekvens på 29Hz å ha full moment, men på denne frekvensen motoren ikke kan kjøre på full hastighet. For å nå denne hastigheten jeg deflux statoren, gjør dette induserer en reduksjon i th produsert dreiemoment. Har jeg rett? Takk igjen

i denne konfigurasjonen for alle frekvenser under 29Hz (med 220V) kan du få maksimalt dreiemoment. men utgangseffekt (motorakselen power) proporatinal til [dreiemoment * rotasjonshastighet]. i den andre ordet utgangseffekt proporatinal til frekvens (ved konstant moment). Dette betyr, kan du få maksimalt 58% [29/50] maksimale utgangseffekt motor. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 14 minutter: [/color] [/size] Viktig: Hvis du bruker 3-fase motor som det er normal spenning er 380V i stjerne-tilkobling, kan du bruke den motor med Delta konfigurasjon på 380V/1.7 = 220V ved full utgangseffekt.

[Quote = Davood Amerion] Viktig. MERK: Hvis du bruker 3-fase motor som det er normal spenning er 380V i stjerne-tilkobling, kan du bruke den motor med delta-konfigurasjonen på 380V/1.7 = 220V ved full utgangseffekt [/quote] Men i dette tilfellet å få en rms verdi på 220V ved inverter utganger jeg må bruke en styrt likeretter bro? Jeg har glemt nesten alt på deltaet / stjerne tilkobling. Sorry for å bry deg så mye: D!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back