485 nettverk

R

ruli

Guest
Jeg implementere en microcontrller nettverket via RS485, så det går mitt spørsmål

1.-Hvordan kan jeg gjennomføre en "multi-master" nettverk (mora enn en enhet kan overføre over samme buss)

2.-Wich metoden er god for å avdekke om buss linje er klart eller opptatt?

3 .- Hvilken protokoll er stor, eller hvis noen har implementert hvordan du gjør det?

4.-Wich informasjon bør inneholde en transmision en Hvordan kan jeg få den?

Hei

Du må bruke noen CD "collison oppdage" methode for eksempel lytte til linjen og overføre bare hvis linjen er ren

en god protokollen somthing som HDLC men til kompliserte buss for eksempel i protokollen header u bør trnsfer forespørselen størrelse på data
(hvordan meny byte du sender)

og CS (sjekk sum eller CRC byte)bobi

Hei!

Du kan bruke SNAP protokollen.Det er bra.

Check it in h # # p: / / www.hth.com/plm-24/

god loock!

Hei,

Multimaster:
Enhver enhet kan inititate dataoverføringen hvis bussen er tilgjengelig.Alle enhetene på bussen er standard å motta modus.Som sagt av Bobcat1: bruk kollisjon gjenkjenning.
Sjekk at bussen er tilgjengelig før sending, og om mulig sjekke (Rx) litt etter litt om data satt i produksjon (tx) mikrokreditt er samme.Hvis ikke: betyr at en annen mikro er opptatt med buss.Fortsette å motta data og prosess.Etter at prøver å sende igjen.Alltid får på avbruddsordrelinje.Du vil nå bussen, er opptatt.Switch alle avbruddsordrelinje av for mikroorganismer som er i overfører modus.Alle protocoll er stor, fordi de passer til formålet det er laget for.
Etter min mening du bestemmer hvor mange databytes du overfører i 1 pakke, og også hva det er av hver byte.
For eksempel:
Byte01: Start av telegram (ikke nødvendig hvis 9-bit brukes)
Byte02: For å møte
Byte03: Fra adresse
Byte04: Antall byte følgende (ikke nødvendig hvis fast lengde pakker brukt)
Byte05 .... Bytexx: Antall databytes som nødvendig for design: functioncodes, kommandoer, bit innstillinger
osv.Bytexx 1: checksum

Du finner ut hvilken informasjon som er nødvendig for å bli overført fra mikro til mikro, og deretter bygge din protocoll.

Jeg bruker en fast pakkefilter av 5 byte:
til adresse
functioncode:
set output tilbakestille output, input status, endre mikro-adressen på bussen
osv.databyte1: hvilken utgang for å stille nye, adresse
osv.databyte2: flere nyttige data
Checksum

Min buss kun 20mA gjeldende kilde, shorted med micro-utgang for å generere data pulser.Også kan mates inn i PC RS232 port for overvåkning / trouble shooting / Multiple node konfigureringsendringene etc.

Ha det gøy å spille med dette.Er veldig interessant, tok meg også flere uker før den fungerte uten problemer og tap av data.

Jeg tror dette RS485 Active Hub (5 port) er akkurat hva du trenger.
Den inneholder følgende punkter:
Circuit Diagram
Deler Liste
PCB Layout
PCB Art: Bottom
PCB Art: Top
PCB Art: Drilling
Case Art
Produkt Firmware

485hub1:
http://www.airborn.com.au/photo1/ab192.html

RS485 interface chip LTC1482 fra Linear Technology gir en aktiv lav carrier oppdage output pin.

Jeg tror ikke det ville være den riktige tingen å legge inn en generell informasjon som er tilgjengelig fra hvor som helst på nettet.
Anyhow, CAN-nettverk er en svært robust høyhastighets nettverk, som er implementert i maskinvaren.Det
er massevis av MCUs med om bord kan.Fortsatt RS485 er enklere og billigere.Hold deg til den.
Som antydet, bruk LT del med carrier oppdage.

sporstoffer

Hei

Her er noen grunnleggende hensyn.Dette kan hjelpe deg

h ** p: / / W * w.national.com/an/AN/AN-1057.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back