48V fantomspenning på flere kanaler - hvordan?

Y

Yairisan

Guest
Jeg er forvirret. Jeg har alltid antatt at fantommating strømmer til mikseren mic pres må isoleres fra hverandre, dvs. at hver stripe sin egen dedikerte 48VDC forsyning. Imidlertid har min Soundcraft 6000 pulten PSU bare en global fôr som leverer alle 24 kanaler. Hvordan holder de dem isolert fra en annen?

Jeg er forvirret. Jeg har alltid antatt at fantommating strømmer til mikseren mic pres må isoleres fra hverandre, dvs. at hver stripe sin egen dedikerte 48VDC forsyning. Imidlertid har min Soundcraft 6000 pulten PSU bare en global fôr som leverer alle 24 kanaler. Hvordan holder de dem isolert fra en annen?
Du trenger ikke å isolere så kan du selv kjøre FOH og overvåke skrivebord i parrallel (begge suppling 48V) Joost

Du trenger ikke å isolere så kan du selv kjøre FOH og overvåke skrivebord i parrallel (begge suppling 48V) Joost
Så disse to matchede balansering motstander brukt i fantommating ende opp med å gjøre det isolerer (bortsett fra deres støy begrensende funksjon). Jeg antar de må gjøre, ellers blir parallelt dine mikrofoner sammen ...

Det er høy impedans til en lav impedans PSU. så ingen overhøring.

"High impedans" refererer til inngangsimpedansen av mic pre (i sammenligning med den av PSU)? Og i si "lav impedans" av PSU, er du ser på produksjonen sin, så å si (så jeg antar det ville være utgangsimpedans av PSU)? Beklager, men det er en av de "jeg kan være i ferd med å lære noe nyttige" øyeblikk ...

Jeg mener at PSU ikke vil bli påvirket av mikrofon, slik at mic signal vil ikke gå inn på en annen kanal. XLR av mikrofonen er koblet til via noen få k-ohm til PSU, mens den interne motstanden i PSU er svært lav.

Jeg mener at PSU ikke vil bli påvirket av mikrofon, slik at mic signal vil ikke gå inn på en annen kanal. XLR av mikrofonen er koblet til via noen få k-ohm til PSU, mens den interne motstanden i PSU er svært lav.
Faen, jeg kunne aldri forstå impedans ting i denne typen sammenheng (interne motstander av kretser). Jeg kan fortsatt ikke fatte hva som egentlig skjer med signalet flyten, men svarene minst informere meg om at jeg kan gjøre hva jeg hadde håpet, det vil si å kjøre phantom til flere kanaler fra én PSU - takk for det. Beklager, oppveier min interesse for elektronikk langt min forståelse av det mye av tiden. Mange takk for å sette meg rett på den praktiske siden av saken, i det minste. Robin

En enkel grunn til at en phantom strømforsyning ikke kan isoleres er det faktum, at den bruker kabelen skjermen (koblet til XLR pin 1 henholdsvis blanderen felles bakken) som avkastning. Crosstalk gjennom bias motstandene vil være i første omgang undertrykt av innspill forsterkerens symmetrisk design. Men 48V bussen skal ha tilstrekkelig bypass kondensatorer i tillegg.

En enkel grunn til at en phantom strømforsyning kan ikke isoleres er det faktum, at den bruker kabelen skjermen (koblet til XLR pin 1 henholdsvis blanderen felles bakken) som avkastning. Crosstalk gjennom bias motstandene vil være i første omgang undertrykt av innspill forsterkerens symmetrisk design. Men 48V bussen skal ha tilstrekkelig bypass kondensatorer i tillegg.
whell du kunne ha transformator isolerte innganger. da skjermen skulle isoleres. men disse inngangene er sjeldne (dyrt)

Jeg har jobbet med transformatorstasjoner innspill mikrofon forsterkere, men de er også koblet skjermen til felles bakken og brukte en felles fantom forsyning. Jeg ser ikke et formål av isolerte mikrofon innganger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back