74XX132 for frekvens meter

L

Li_ereunpisan

Guest
hva en god TTL 74XX132 serien for å måle frekvensen, serien HC, HCT, AS, ALS, etc? I'se prøvd det .... å måle lav frekvens (1 Hz-10kHz) kan leses men å måle høye frekuency (1MHz-50MHz) kan ikke leses, men spesifikasjonen frekuency måleren opp til 50MHz ...

er du sannsynligvis ikke gi tilstrekkelig signal til meters innspill. Ved høyere frekvens må du være forsiktig med hvordan du matche din "signal generator 'med apparatet. Også det er ikke klart hva din referanse til 74xx132 er? At bare en Nand med Schmitt portene?

Kan du legge litt mer detaljer om apparatet jeg tror noen bilde eller riktig spesifikasjon som navnet på selskapet Delenummer etc på forumet ..... Min geuss her er det kan ha noen annen konfigurasjon for frekvens mer enn 10MHz ... .. bcz generelt signal med at området vil bli målt ved hjelp av CRO ..... tradisjonelle Frequency meter bruker balanse bro teknikk for måling av frekvens .... hvordan noensinne nå om dagen selv tid telle med digital metoden er også svært populært for frekvens måling ... Lykke til

er du sannsynligvis ikke gi tilstrekkelig signal til meters innspill. Ved høyere frekvens må du være forsiktig med hvordan du matche din "signal generator 'med apparatet. Også det er ikke klart hva din referanse til 74xx132 er? At bare en Nand med Schmitt porter?
frekvens meter for å måle digital frekvens, inngangsfrekvens via transistor BFR93 deretter videresendt til 74HC32, forstår jeg ikke hvordan den spesifikke signalet skal gå til 74HC32 Jeg så en masse referanser at bruk 74HC32
Kan du legge litt mer detaljer om apparatet jeg tror noen bilde eller riktig spesifikasjon som navnet på selskapet Delenummer etc på forumet ..... Min geuss her er det kan ha noen annen konfigurasjon for frekvens mer enn 10MHz ..... bcz generelt signal med at området vil bli målt ved hjelp av CRO ..... tradisjonelle Frequency meter bruker balanse bro teknikk for måling av frekvens .... hvordan noensinne nå en dag selv tid telle med digital metoden er også svært populært for frekvensmåling ... Lykke
Jeg bruker denne skjematiske som referency

Din referanse krets er en kombinasjon LC meter pluss ESR meter pluss Frequency meter. Den 74AC132 brukes for å velge inngangen fra enten (1) LC delen eller fra (2) den FreqInput delen. For å aktivere Freq meter seksjon, må signalet RC1 (fra UC) gå høyt, og signal RC2 må gå LOW. Da frekvenssignalet blir aktivert og rutes til RC0 av PIC. Bryteren SW2 Når lukket vil øke forsterkningen av input for Frequency del. Den BF998 og BFR93A kretser fungerer som en forsterker / input buffer for frekvens signal. Prøv å lukke SW2 når du leser de høyere frekvenser. Som jeg sa tidligere, ved høye freqs du ikke kan gi innspill i en skikkelig 'ga' måte, og dermed får altfor lavt signal på din 74xx132 for at den skal gi et pålitelig produksjon. OR Siden på 50Mhz perioden er 20NS, så kanskje 74AC132 er ikke rask nok til å svare. Du kan prøve å bruke 74ACT132, eller noen enda raskere Schmitt gate her for høyere freqs. Spørsmålet er også - hva er din signalkilden? Og hvordan vet du det gir produksjon av 50Mhz, og på hvilke nivåer? I tilfelle du har satt sammen denne kretsen selv, så det kan være andre feil som jeg ikke kan forutse.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back