8 bit DAC med negativt produksjonsgap

M

Meach_bzh

Guest
Hallo,

Jeg er for tiden på utkikk etter en løsning for å generere en negativ spenning fra en 8-bits DAC.

Jeg trenger å generere tre negative spenning og jeg har en svært lav mellomrom begrensning.

Derfor, i stedet for bare ved hjelp av tre spenning vekselrettere etter deres relaterte vanlige DACs, jeg tenker om det er mulig å bruke kun én spenning inverter.
Denne spenningen inverter skal så brukes til å få en negativ spenning som vil bli koblet til dobbel strømforsyning DAC (med / - supply votlage vil bli invertert).

Hva synes du om dette?Er det mulig å gjøre noe slikt?og har du ideer som kan hjelpe meg?

Takk,

Meach

Det er uklart, hvis du snakker om signal inversjon (trenger en inverterende forsterker) eller strømforsyningen inversjon (trenger en DC / DC-omformer)?
Åpenbart trenger en forsterker en negativ forsyning, for å kunne kilde et negativt signal.

Jeg tenkte å bruke for eksempel for spenning inverter:
ADM8660 fra ADI

Så i utgangspunktet stedet for å bruke tre ganger i spenning DAC en spenning inverter å få tre ulike negative spenninger, jeg lurte på om det er mulig å bruke Dual-Supply DAC (sannsynligvis matespenning på / - 5V), men med strømforsyning invertert (- / 5V stedet for / - 5V) og for å få en negativ spenning.

På den måten vil jeg bare bruke tre DAC og en spenning inverter stedet for tre DAC og tre spenning vekselrettere (som betyr at du sparer plass i designen min).Ikke nøl med å spørre om det er uklart, men i utgangspunktet jeg vil generere tre forskjellige spenninger (0 --2V) fra et digitalt signal (det er derfor jeg tenkte kanskje muligheten for å generere negativ spenning fra DAC). #Takk

En dobbel forsyning DAC med invertert strømforsyning forårsaker bare en kort og vil mest sannsynlig bli brent.

En Switched Capacitor voltage inverter er egnet til å invertere forsyne spenninger (med begrenset dagens kapasitet), men ikke inverteres signaler.

Hvis du for eksempel ønsker å invertere a 0 .. 5V analogt signal, bruke en snu OP forsterker.

Takk for svaret ditt fvm.
Jeg tenkte det samme om omformeren strømforsyning av DAC .... men bare i tilfelle.

Så til hjernen din, er det bedre å bruke en enkel DAC og deretter invertere signalet med en snu OP forsterker.
Fordi jeg fortalte deg at jeg vil ha som mindre komponent som mulig, vet du at DAC ha capabillity å generere negativ spenning eksisterer?

Meach.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back