8051 mikro til Triac sjåfør

M

Medtronic

Guest
Hei til alle jeg kan kjøre en triac fra controller port uten optokobler og hva er risikoen for det og ber råde meg en god interface driver krets behage hjelpe meg å forstå sunbber kretsen hvilken funksjon det Regards

Det er ikke tilrådelig å koble mc direkte til strømnettet fordi noen pigger eller kortslutning kan skade hele kretsen. Hilsen Nandhu [/quote]

Du kan kjøre den triac direkte fra en havn av 8051. Den chasis vil være leve som du må koble gound av strømforsyningen til nøytral og fase vil bli slått av Triac. Med mindre triac utvikler en "kort" for en eller annen grunn, fra porten til MT1 eller MT2, er ingen risiko sett av meg i person. Kun ting å huske er at kretsen skal leve og man bør være svært forsiktig håndtering av den. Jeg bruker tilsvarende krets til å kjøre 6,2 volt 40 nos pærer på AC220 volt siden år. Jeg bruker 89C52, en ULN2003, en LED, en motstand og deretter Triac i sieres. Når du swittch en last gjennom Triac, vil en støy som genereres på grunn av veksling og dette vil bli lagt på AC linjer. Den snubber kretsen minimerer slike forstyrrelser skapt og holde ac linjene fri for støy. Men man må beregne eksakte verdier av komponenter for å undertrykke støy og harmonier. Snubber vil vanligvis bestå av en kondensator og motstand i sieres over swittching terminalene på triac og igjen en VDR / Mov over det samme. Vennligst donot glem hjelp knappen. Lykke til

takket pranam77 for mye ... men kan du laste opp et skjematisk eksempel og kode for dette issu å være trully hjelpe takk igjen Hilsen

Hai Medtronic Her søknaden skjematisk hva vi bruker, selv i dag uten problemer. Men om spørsmålet om kildekoden, må du skrive ett eller få det skrevet av noen en coz jeg er "null" i programmering. Mine arbeider er gjort av min nære venn. Beklager for det. Good luck.

Opto koblinger brukes for snill ofprotection men generelt tilfeller kan du bruke noen form for nåværende buffer IC eller transitor .... enda en ikke gate (det fungerer som buffer for lav utgangsstrøm Microcontrollers ).... det vil holde mikrokontroller arbeider

Hei Må bruke optodaic eller opto koblere med mikrokontroller pinner. akkurat nå jeg ikke har noe skjematisk. men du kan søke bøker om gigapedia.org

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back