89c51 grensesnitt til rf 433 sender og mottaker moduler

N

natasie

Guest
hei alle, jeg gjør et endelig årig prosjekt på en rf signalering system for travle soner. det krever at jeg bruker en RF sender og mottaker og to mikrokontroller for begge moduler. Jeg bruker 89c2051 for thr sender og 89c51 for mottakeren. Jeg ønsker å være i stand til å lagre sone data på mikrokontrolleren og sende det via senderen. Mottakeren vil avskjære denne informasjonen når den er i nærheten. nå er mitt problem er programmeringen. Jeg kno at u bør bruke serieport for Tx og Rx men jeg vet ikke hvordan å programmere den. pls noen råd er verdsatt.

Jeg sjekket ut steder og fra programmet gitt, forfatteren sa at det var ikke å gi en utgang ... og fra den andre tråden, betyr det at jeg er nødt til å bruke en koder / dekoder for senderen nd mottaker? Jeg trodde jeg bare kunne sende data og mottar den uten støy på inngangen. og vennligst Jeg trenger hjelp med koding ... Hvordan skal jeg sende en melding? alle sender tallene, men jeg trenger å sende en melding over, og jeg egentlig ikke har noen kunnskap om dette overhodet. pls hjelpe ...

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 23:25 ---------- Forrige post var på 23:24 ----------</span></span>
oh, og takk for hjelpen ... vil fortsatt sette pris på det mer hvis du kunne hjelpe ...

dataene skal være i ascii format uavhengig av antall eller alfabeter ... og i seriell kommunikasjon den sendes bit for bit, så det burde ikke være noe problem i å sende eller motta ......

så jeg trenger ikke å bruke til en koder eller dekoder? Jeg kan bare sende direkte?

kan du fortelle excat delenummer av bildet av modulen du bruker .. noen har kodere og dekodere i selve modulen .. Jeg kan ikke fortelle uten å se på modulen ........

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back