A 2kW transformator for Full-bro omformer

M

Mercury

Guest
Hallo,
Jeg trenger å designe en transformator for 2kW, 250kHz Full Bridge konverter.Inngangsspenning er 420V og svinger ratio 2:1.
Kan noen hjelpe meg i gang her?Hvilke materialer, former og størrelser av kjerner skal jeg være på utkikk etter?Også, hvis mulig, vekt og størrelse bør holdes minst.

George

Hi Mercury!

Mange svar på spørsmålene du finner i boken

http://rapidshare.com/files/14834421/Transformer.and.Inductor.Design.Handbook.rar.Lykke til!

Du kan se denne siden for kjernen materiale og design. Http://www.mag-inc.com/ferrites/ferrites.asp.kan du doble kjernen (hvis det er E E eller E I) for høyere makt.Også se ETD59, EC70 kjernen størrelsen fra MAGNETICS, EPCOS, FERROXCUBE etc. Ulike materialer er tilgjengelige for tap på høyere frekvens, så velg riktig materiale fra tilgjengelighet.

Like!

software tool can be used for a design estimation.

Epcos ferrite
programvare verktøyet kan brukes til en design estimering.Jeg kan beregne også svingete egenskaper (for solid kobber bare).

250KHz på det høyspenning ber for problemer med veksling tap.

cuzz huske på 2KW blir du ønsker å senke den slå av / på av de fets, for å unngå for mye EMC støy problemer.

så jeg regner du ser på 100KHz max skifte frekvens.

selvfølgelig resonans metoder brukes ofte for å redusere veksling tap .... men jeg tror ikke du skal bruke en resonans topologi, siden igjen, 420V skriving er for høyt for en resonans topologien .... fordi resonans topologier pådra store utflukter av spenning og strøm, og 420 volt er for høy til å innlate seg på resonans topologien fordi spenning ekskursjoner vil bli for mye.

Jeg vet om et selskap som gjør LLC resonans full bro omformere på 1KW ..... men utbedre 230VAC MAINS ... og deretter Buck den ned til cirka 50 til 100V, slik at de kan bruke en resonans scene for broen.

..... noe som betyr at de taper på alle effektivitet fordelene med resonans topologien ... fordi de har penger i det også .... imidlertid sitt for radar og det (resonans topologien) reduserer støy får opp RF-signal

Jeg forstår at du lurer på, hvis de sa 420V/2kW/250kHz er en dyp design, eller bare et konsept, uten å ta hensyn til detaljer som bytter tap.Jeg vet ikke i dette tilfellet føre til at Opphavsperson er bare å be om transformatoren design uten å nevne noen detaljer.
switcher and as a resonant converter as well.

Men jeg
er sikker
på at det kan være utformet som en hard
Switcher og som resonans omformer også.Alle disse reservasjoner i innlegget ditt, at du ikke kan gjøre dette, eller som er utgangspunktet søknad spesifikk design parametere, uten generell gyldighet.Du kan finne contradicting design eksempler på hver av det.

Det kan være meningsfylt å melde deg på 100 kHz bytter frekvens enn 250 etter beregning av tap for et eksisterende kraft scenen, selvfølgelig.

Angående det opprinnelige spørsmålet, det
er ganske lett å finne en egnet kjernen, enten på 250 eller 100 kHz.Jeg tror den svingete design faktisk er mer kritiske, og det er nødvendig å kjenne de tilgjengelige produksjon alternativer,
f.eks flat wire, folier, litz wire og også til å angi svingete isolasjon, eventuelt skjerming, akseptabel lekkasje inductance.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back