AC strømkilde opp til 100kHz

A

alino

Guest
Hei til alle, jeg trenger en skjematisk for en konstant strøm kilde opptil 100KHz å bruke den i medisinsk program. Kan noen vennligst hjelpe meg? Beste hilsen, alino

Du er ikke spesifikk på den strømmen som du trenger, eller impedans som du kjører. Jeg skrev en artikkel om generere AC strøm rettet mot en høy strøm og lav frekvens søknad. Frekvensen er bare en funksjon av magnetismen, så du kan være i stand til å tilpasse det. Artikkelen er her http://i.cmpnet.com/chipcenter/circuitcellar/june00/pdf-0600/c0600akpdf.pdf I prinsippet er det basert rundt en transformator og ligningen makt i = strøm ut . Deretter bruker du en transformator med en svært høy snur forholdet slik at du får en høy strøm av lav spenning på utgangen. Bruk av en kontrollert spenning (av noen aktuelle kapasitet) på inngangen resulterer i en kontrollert strøm strøm på utgangen. Måling og fôring tilbake strømmen til den primære er spenning vil lukke loop. Hvis du bare trenger en liten strøm, jeg daresay du kan generere en AC bølgeform og bruke den til å kjøre en spenning Gjeldende Converter-Jeg vil søke etter dette uttrykket på National Semi hjemmeside. -Aubrey

Hei Aubrey, Takk for interessant artikkel og din støtte i det hele tatt. Jeg tingen kilden strømmen i artikkelen din er ekstremt kraftig en enorm sammenligne med hva jeg trenger. Faktisk I'am utkikk etter en AC kilde strøm med en amplitude på ca 10 til 20 mA under en frekvens mellom 50 kHz og 100KHz. Dette er for å måle bioimpedance (med motstand opptil 10MOhms und kapasitet opp til 100nF). Derfor kilden bør være stabile slik at amplituden skal forbli konstant, fjerna lasten faller ned til noen Ohms. Håpet er informations sifisant. Best, Alain

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back