ad676 oppløsning og støy

F

fala

Guest
Hei, jeg har to spørsmål angående ad676 (her er Dataark http://www.analog.com/UploadedFiles/Data_Sheets/108732642ad677.pdf).som et spørsmål om faktum jeg
har vært prøver hardt å få full oppløsning (16 bit) med denne enheten, men ikke mye suksess.
1 - i Dataarkvisning det er registrert at AGND og DGND bør være koblet til et punkt fortrinnsvis på ad676.Jeg leste et annet sted som
er fordi hvis en spenning mellom AGND og DGND finnes det kan skade IC.men hvis AGND og DGND være koblet til ad676 deretter bakken tilbake banen for både analoge og digitale er nøyaktig commom og alle lyder i digitale delen vil være til stede i analoge delen.sant?hvorfor Dataarkvisning har anbefalt en slik ordning?så det er bruk av separate AGND og DGND hvis vi koble dem til ad676?

2-Jeg har gjort en krets som bruker ad676.Jeg har gjort alle anbefalingene Dataark: a) Jeg har brukt to forskjellige grunner koblet til ad676.analog bakken for referanse ad587, analoge delene og digitale for microcontroller og digitale ICS.b) Jeg har frakoblet strøm nøyaktig slik Dataark har anbefalt.
c) Jeg har brukt tosidige bord, men med utstrakt bakken soner (kjent i prrotel som polygoner. begge sider av bordet har stor Analog bakken soner nær ad676. d) signaler bringes med skjermede kabler.men jeg har fortsatt masse støy.når jeg kobler innspill til analog bakken og analog bakken følelse jeg får ca 6 LSB ( / -3 i
65.535 område) svingninger. (samplingsfrekvensen er om 1KS/sec).
Jeg stiftet (kan jeg galt) at analog bakken forstand er ekstremt sensetive faktor når jeg kobler ad676 innspill til en analog spenning i et annet bord (via
sheilded wire) og også koble AGND følelse i bakken av det styret som selvsagt har samme AGND med ad676 bord støynivået betydelig økning.Miljø støy ikke er en sterk faktor men alle styrene i metall boks som er koblet til AGND.Jeg grunnla at hvis jeg slår på en fluorcent lampe i nærheten av styrene støynivå dose ikke endre betraktelig!
Jeg vil sette pris på noen hint eller hjelp eller svar på noen av mine spørsmål.Thanks a lot.
Sist endret av fala på den 09 desember 2005 5:40, endret 1 gang totalt

Jeg tror at problemet med støy isolert i grunnlag.Jeg tror at AD personer ble foreslå at du med den begrunnelse sammen i styret fordi inni chip, både på grunn faktisk er koblet til samme underlaget.

Definitely, den analoge bakken er følsomme for alle bortkommen inductances over alle ledninger og sonder.Derfor vil jeg foreslå at du bruker en annen grunn til analog og digital.I tilfelle du ikke kan gjøre det, må du faktisk isolere digital og analog begrunnelse på bordet og koble dem separat.Du kan også gi en jumper på bordet i tilfelle du må koble DGND og AGND

takket vamsi jeg også merke til at jeg hadde en støy komponenten på signal som etter fjerning at situasjonen ble noe bedre, men jeg har fremdeles ca 6 LSB støy.
Jeg har brukt ulike grunner for analog eller digital men hovedinnholdet at jeg forstår ikke hvis de kan kobles til ad676 det er bruken av deres atskillelse, hvilken forskjell det gjør (i teorien) hvis vi har to forskjellige begrunnelse at faktisk er koblet til ad676?Jeg trodde logikken bak å ha egen begrunnelse er å ha forskjellige tilbake stier for digital og analog strøm av IC men hvis den er koblet til ad676 deretter hva som
er bruk av dem?takk, jeg tror at om jeg forstår dette jeg kan håndtere støy bedre.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back