Adaptive Channel Equalization Hjelp Trengs!

L

lassmat

Guest
Hei!
Jeg gjør et prosjekt på Channel Equalization.I har inngangssignalet til kanalen som også referansen signal.I har også utgangssignalet fra kanalen som er inngang til adaptive filter.

Nå har jeg til å forsinke referanse signal av ulike verdier og plotte disse verdiene med feil signal fra utdataene for adaptive filter
dvs. jeg skulle plottet feil på y-aksen versus forsinkelse på x-aksen.

Jeg
er også ment å plotte feil på y-aksen og filtrere lengde (adaptive filter lengde) på aksen.

Grunnen til å plotte disse plott er å fastslå den optimale forsinkelse og optimal filter lengde.

Hvordan går jeg om dette?Jeg vil gjøre det i matlab.

Din hjelp vil bli verdsatt.

Hilsen

Hei

Bare noen avklaringer ..Først av alt er det ikke så ideelt å ha inngangssignalet seg som referanse signal (cos hvis du kjenner signal, hva bruk av et filter der).Andre ting: du sier at du ville plotte feil signal mellom skriving og forsinket versjon av refernce (som er inngangssignalet).er du vurderer en ikke-dispersive kanal.

Jeg tror jeg må gjøre ting clearer.I har fått to signaler, sier x (n) og
r (n).x (n) er den originale signalet og R (n) er det utgang til kanalen som er en ødelagt versjon av x (n).

r (n) som skal være input av equalizer som blir drevet av ulike algoritmer (LMS, Leaky LMS, RLS etc).

Kan ringe ut av qualizer (drevet første av LMS) være y (n). Jeg antar at forskjellen mellom de (n) og en forsinket versjon av x (n) er den feilen, e (n).

Nå kanalen er helt unknown.Also, jeg har ingen anelse om equalizer pek vekter.

Ideen med prosjektet er å bruke disse to signalene, x (n) og R (n), og algoritmen å komme ut med plott av (1) e (n) vrs forsinkelse (2) e (n) vrs filter lengde .

Årsaken til disse plott er å fastslå den optimale Forsinkelse og optimal filter lengde for algoritmen.

Jeg håper den litt fjerne now.I virkelig trenger hjelp, fordi jeg
er helt ny på Adaptive filtre.

Jeg håper å høre fra deg.

Hilsen

Dette er et veldig enkelt prosjekt og det blir enklere hvis du bruker MATLAB Simulink.Jeg hadde gjort det samme.Det er en Simulink simulering kalt "lmseq".Prøve å kjøre den.Det gjør det samme som du spør etter.Du vil forstå konseptet bedre ved å kjøre simuleringen et par ganger.Det justere filter vekter for å minimere utdataene gitt av LMS filter.

Jeg virkelig appreaciate din reply.I vil prøve at metoden og see.But dette ikke er en simulering project.I måtte skrive matlab kode myself.I vil definitivt komme tilbake til deg siden du gjort det før.

Hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back