ADC for en linje tilhenger robot med UC

H

HelderS

Guest
Hei, alle sammen! Jeg ønsker å bygge en ADC å bruke den i en linje tilhenger robot, må dette ADC være 8 bits. Dette ADC kommer til å være koblet til en mikrokontroller, for eksempel DS89C420, jeg ønsker noen å indikere meg noen elektronisk dokumentasjon, eller andre ting, som kunne hjelpe meg starte arbeidet og utforming av ADC. , Som beskrevet ovenfor. Mange takk Hilsen, Helder Silva :)

ADC som vil være nyttig for deg er ADC0801. Følgende Veiledningen gir en utførlig detaljer tviler Iabout DSP.

hei u kan bruke avr serien mikro å bruke ADC siden oppløsningen er ca 10 biter og u kan stille ADLAR litt for å få ur resultat i 8 bit enten i ADCH eller ADCL ... sin ganske enkelt ...... al best .... bare lese ADC delen i dataark av noen ATmega serie av mikro ....: D det er den enkleste måten å implementere ADC ...

Hvis u bruk PIC mikrokontroller PIC 16F877A ... U trenger ikke å bruke seperate ADC .. PIC inneholder innebygget ADC u kan direkte koble IR-inngang til PIC. Analoge innganger PORT A. ........... [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 30 minutter: [/color] [/size] k andre kloke u kan gå for ADC0804 for ur A / D-konvertering ... hvis ur mikrokontroller ikke conain innebygget ADC ... så u kan grensesnitt denne ADC med ur Micro controler

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back