Adressering med hyper terminal

S

sarah23

Guest
im bruke hyper terminal å sende postadresseboken til en ROM, slik at særlig effekt det viser ... Jeg har gjort alt ... min koding er i Verilog ... det viser perfekt resultat med en simulator, men med en hyper terminal sin ikke. ... PLX foreslå meg noe ... im feste koden min med den

Hei Sarah, har jeg sett din Verilog kode, men jeg fikk ikke akkurat hva du vil gjøre. hvilken type maskinvare bruker du? beskrive problemet i korte trekk.

jeg bruker spartan3 bord ... jeg sender en karakter 'l' gjennom hyper terminal ... uart_rx med FIFO mottar den på FPGA og send at inndata til dette ROM ... som et resultat av utgang 32 bits data gjør gjennom fifo_tx til uart_tx og resultatet skal vises på hyper terminal .. men det gjør ikke ... Nå problem som jeg tror er med denne FIFO buffer registrerer fordi fifo_rx det tar 8 bits inndata (fra uart_rx) og utdata 32bit data og vice-versa med fifo_tx og jeg kan ikke finne ut hvordan å inkludere en slik sammensetning logikk inne FIFO at det vil endre data 4rm 8 -> 32 & 32 -> 8 ...... kanskje u kan hjelpe meg Jeg vedlegger min FIFU kode med det ... plz ta en titt på det

Hei Sarah, As har jeg jobbet med UART i mikrokontroller, for å kommunisere UART med hyterterminal av en PC overføringshastigheten og annen kontroll informasjon bør settes riktig ellers vil det ikke sette opp en kobling mellom pc og en enhet. Også i hyper terminal.txt er det ingen klokke som brukes, sender du dataene med PC-kompatibel overføringshastighet? Og for FIFO, hvis du har tvil på FIFO så hvorfor bruker du ikke Xilinx kjerne generator FIFO?

buad prisen er nøyaktig f9 i hav konfigurert den riktig ... u nevnt ca klokken i hyperterminal.txt er dette nødvendig ..? ok jeg vil endre det ... FIFO tilgjengelig i kjernen generator gjør det samme som FIFO min gjør, imean de innspill samme mengde bits buffer dem og samme vil være utgang men mitt krav er 8 bit ved inngang, men 32 bit på utgang .... noen forslag eller kode tilgjengelige?

Baudrate F9 betyr? Det er 249 i desimal, men det er ingen slik type overføringshastighet tilgjengelig i HyperTerminal. Det bør være kompatibel med en av overføringshastighet av en hyper terminal og du må sende data på at mye av overføringshastighet hastighet. Bare bekrefter det. Jeg ble tyder Xilinx FIFO fordi den er garantert å fungere hvis det er noe problem i FIFO din. Men jeg var ikke sikker på om det støtter ulike lese / skrive port bredde eller ikke. For referanse kan du besøke opencores.org. UART IP Kjernen er tilgjengelig på det hvis du finner noen hjelp fra det.

jeg bruker 19 200 buad-rate og har sjekket dens utgang på hyper-termial ... sitt arbeid ok u kan ta en titt på min topp-nivå modul, men når jeg intertace mine hyper_terminal.txt kode B / w to FIFOS det gjør ' t arbeid ...!

hvis du har tvil med FIFO design så kan du teste din design ved bare å omgå FIFOS. Jeg mener at du kan koble tx og rx med register og prøver å sende / motta ett ord av data. som jeg forsto i dette tilfellet trenger du ikke å konvertere data fra 832, er jeg rett?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back