ahb, split overføringer

H

hurricanebomb

Guest
Hei, alle
når jeg lage en apb_bridge, er det et problem forvirret meg, og jeg kan ikke finne noen
klart uttrykk om det i Amba 2.0-spesifikasjonen.Problemet er

Kan ahb-slave svare en delt signal når ahb-master sendt
en låst overføring (hlock er aktiv) til slave?

Takk alle

No kan det ikke siden overføringen er låst slave bør ikke gi split svar til overføringen er ferdig.

Men hva hvis slave er ikke klar til å overføre data for transaksjonen som har vært låst.En låst overføre der data kan ikke overføres ved slave kan føre til sult for andre mestere

Ja da også vil fortsette å holde bussen ..Det er brukeren / master problemer, så før låst overføre master bør vite hvordan min slave kommer til å svare (eller hva er tilstand som kan oppstå)

Hei

Den ahb slave kan definitivt svare med en delt til en låst overføringen.Protokollen tillater det.kan du se AmbA FAQ som tydelig angir følgende:

7.Når vil arbiter gi en annen master etter en låst overføre?

The arbiter vil alltid gi master en ekstra overføring på slutten av en
låst sekvens, så mestertjeneren garantert til å utføre en overføring med
den HMASTLOCK signal lav på slutten av låst sekvens.Dette faller sammen
med data fase av siste overføring i låst sekvens.Under denne gang arbiter kan endre HGRANT signaler til en ny bussmaster, men hvis dataene fasen av siste låst overføre mottar enten enSPLIT eller prøve svar deretter arbiter vil drive HGRANT signalersikre at enten master utfører låst sekvens fortsattgitt på bussen for en prøve svaret, eller Dummy master er gittbussen til SPLIT respons.Men å gi en splitt eller prøve for en låst overføring anbefales ikke og vil ikke tjene formålet som splittes og prøv ble innlemmet i AHB Protocol.

Takk
Prasad.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back