aktuelle speilet problem

A

ahmed709

Guest
Jeg gjør et design for en kostnad pumpe, og jeg vil gjerne fjerne misforholdet gjeldende så mye jeg kan, men problemet er når jeg laget en gjeldende speil med samme (W / L) så dagens jeg fikk fra speilet var ikke lik kilden gjeldende, dvs. kilden aktuelle er (5U A) og speilet aktuelle er (5.4u A), så hva er problemet og hva kan jeg gjøre
det andre spørsmålet er: hva er fordelen med å sette en op-amp i arkitekturen for belastningen pumpen, og der hvor jeg kan få skjematisk av op-amp
takk på forhånd

prøv å legge høye swing Kaskode speil, i OPAMP forbedre dynamisk respons som slår knute vil se lignende MOSTs

safwatonline skrev:

prøv å legge høye swing Kaskode speil

Du kan også øke transistorene 'L samtidig W / L konstant. Dette reduserer kanalen lengden modulering effekt samtidig som den samme takhøyde.Ulempen er den økte kapasitans men jeg tror ikke at dette er kritisk for CP brukes ved lave referanse frekvenser.

ieropsaltic skrev:

Ulempen er den økte kapasitans men jeg tror ikke at dette er kritisk for CP brukes ved lave referanse frekvenser.

maksimal lengde som u kan bruke for MOSFET kan bekreftes fra biblioteket / prosessen fil u er including.For eksempel i TSMC018 området for lengden er fra ,18 lm til ,22 ľm.However, i noen VLSI design sider på nettet er det rådet å bruke ,20 lm som et godt kompromiss.

Jeg er enig med williamy, kan du bruke en OPAMP å gjøre vds er same.Maybe det OPAMP er konstant-gm opam

zhangsai04 skrev:

Jeg er enig med williamy, kan du bruke en OPAMP å gjøre vds er same.Maybe det OPAMP er konstant-gm opam

Jeg tror u kan legge OPAMP å få en stor res eller Kaskode-strukturen å matche.

ahmed709 skrev:Jeg gjør et design for en kostnad pumpe, og jeg vil gjerne fjerne misforholdet gjeldende så mye jeg kan, men problemet er når jeg laget en gjeldende speil med samme (W / L) så dagens jeg fikk fra speilet var ikke lik kilden gjeldende, dvs. kilden aktuelle er (5U A) og speilet aktuelle er (5.4u A), så hva er problemet og hva kan jeg gjøre

det andre spørsmålet er: hva er fordelen med å sette en op-amp i arkitekturen for belastningen pumpen, og der hvor jeg kan få skjematisk av op-amp

takk på forhånd

source degenerering settes bare noen impedans / motstand mellom kilden til transistoren og gound.
Ved å gjøre dette må du også ta takhøyde og støy forhold i betraktning.

bred swing Kaskode speilet er godt det hjelper på å holde samme vds for både transistorer og innstillingen høyere vgs hjelper spesielt vth (terskelen) mismatch i speilet. Trolig montecarlo vil fortsatt bli verre hvis transistor dimensjoner er ikke bra.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back