alle kropp hjelpe meg å kjenne grunnleggende ic layout.

T

tarakesava

Guest
utgangspunktet jeg PCB designer, jeg har veldig stor interesse for å lære ic layout.can noen fortelle hvor boken er foretrekker for ic layout.

og også plzz sende den boken.
thx u

Jeg anbefaler deg å gå gjennom Dan Clein (CMOS IC Layout)

Vel, min sak akkurat!
Yu å "møte" den MOS Transistor grundig.Så, i bast 12 dager Jeg leser "Mixed Analog-Digital VLSI Devices and Technology", Y. Tsividis 981-238-111-2 ISBN, 2nd edition.
Det er en veldig god introduksjon med mye forklaring og mindre matematikk.Ved siste 2 kapitler (5., 6.) får du en intro til layout.
Deretter går du IC Mask Design av C. Saint / J. Saint eller Art of Analog Layout A. Hastings.

Hvis du starter nå, kan vi hjelpe hverandre i denne prosessen!
D.

Hallo,

Du kan få Notes on IC Layout design
Thro disse verktøyene

1.MyCAD
2.Tanner EDA
3.Microwind

Alle de ovennevnte verktøyene har en god brukermanualer opplæring og grunnleggende

Bøker:
Allan Hastings på Analog Layout design
CMOS-oppsettet designet av Jacob Baker
CMOS av Pucknell
CMOS av Neil

og mange flere IC Layout opplæringsprogrammer tilgjengelig Thro WEB.

De fleste av bøkene er lavt priset.

Jeg håper denne informasjon vil hjelpe deg.Lagt etter 3 minutter:
Hei,

Hvis du har en sjanse til å jobbe med disse verktøyene
som Låker / virtuos, vil alle deres brukermanualer gjøre deg å lære.

Prøv alternativeneLagt etter 7 minutter:LASI (layout System for enkeltpersoner) er en "generelle" IC layout og design system
se på denne: Starting_WinLASI_7v02.zip

2) Se: Magic Layout-verktøy med veiledninger

kan alle kropp gi koblingene, for at bøker det noensinne de nevnt ovenfor.

thx

For Tsividis boken, har jeg ikke funnet en link til nedlasting, så jeg kjøpte den.Hestings bok er et sted i boken delen, bare gjør et søk.

Men for en god ingeniør en papirkopi bibliotek er mest viktig.Med mindre du eier en kopi maskin, bying eller kopiering er nesten det samme i pris.

D.

Jeg startet med «The art of analog layout" og er virkelig bra for en nybegynner, den har en masse explinations.

hei
Art Of Analog Layout by Alan Hastings er en meget god bok for nybegynnere
hilsen
analayout

dkace skrev:

For Tsividis boken, har jeg ikke funnet en link til nedlasting, så jeg kjøpte den.
Hestings bok er et sted i boken delen, bare gjør et søk.Men for en god ingeniør en papirkopi bibliotek er mest viktig.
Med mindre du eier en kopi maskin, bying eller kopiering er nesten det samme i pris.D.

OK Maria,
Mitt alternativ var å skrive dem ut i en butikk ikke hjemme.Hvor fant du en HP LJ med $ 50?Er det en god form?Er reservedeler tilgjengelig?

D.

Jeg har også funnet denne boken: "CMOS. Circuit Design, layout og simulering (Baker, Li, Boyce-1997).Det er kult egentlig for en nybegynner.Har mye explinations, og dekker mye fra analog design og layout.

dette er gode verktøy for å tegne layout.det er også mange eksempel

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=316257

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back