Alle som vet om en lowcost GPS Chip

T

tvincent

Guest
Jeg ønsker å måle høyde, og konvertere den ved hjelp av en PIC 16F84 og eventuelle andre kretser til en LCD-skjerm.Er det noen lavpris GPS-mottakeren chips?

Takk for hjelpen

Thomas

I disse dager er det billigere å kjøpe en seriell GPS-modul og deretter å kjøpe chip.Du kan certianly få en chip, men den trenger mye externa, support komponenter som oscillator, RF-choke og antenne.

Så jeg foreslår at du går til ebay og kjøpe en av disse $ 10 USB eller seriell GPS moduler med antennen innebygd i. De tar en 5V forsyning som er greit for PIC og de produksjon plassering og status hvert 1 sekund i COM-port-modus .Bør være bra for PIC også.

electronrancher

Takk for råd, er det utmerket.Kan du vennlige skaffe meg med et par typiske navn og en del numre, så jeg vet hva jeg leter etter.Jeg er veldig nytt for GPS og ønsker å anskaffe plassering og høyde.Deretter kan du bruke et bilde som skal vise serielle data.

Tusen takk for hjelpen

Thomas

prøv å gå til jnuthailand.com der brukeren har gjort noe det du leter etter

Hei ... Du kan kontakte Mr.Ganesh.We kjøpte GPS-mottaker fra him.It er en GPS mottaker med RS232-grensesnitt.Mob: 09XXXXXXXXMOD: Det OP er fra Texas, og det andre medlemmet som har gitt sin beliggenhet er fra Norge.Har du forventer at de skal kontakte deg på det angitte tallet i India?Ikke legg ut B-dritt og annonsere.Du blir advart to ganger for denne .. Neste gang skal jeg bli noen av dine slike innlegg, vil du bli utestengt.Fra den datoen du har blitt med i 2007, til datoen du bare har postet 5 innlegg som var alt om å kontakte Ganesh.I stedet advertsing på hans vegne, inviter ham til EDA, hvor mange medlemmer kan nytte, og alle kan dele kunnskap.

Muligens han er Ganesh, og det er hans nummer

Nandhu

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back