Alt om timing (STA)?

M

manivannanrm

Guest
Etter rapportering tid.Slakk og skew er to ting å se?
For skew det 200ps er målet å få til (jeg er ikke sikker) Men
For slakk hva tålelig verdien?Hvordan bestemmer sløy er akseptable?
Setup tid brudd fører til nedgang i frekvens "hva ABT holder tid brudd (fører til hva problemet?)
Takk på forhånd

(Hvis spørsmålet ikke er klar kan du si det yar)

u
didnt angi klokke freq.Jeg tror din skew er ok.As langt som slakk er opptatt, er det ønskelig å ha en liten positiv slakk men prøv å unngå negative pusterom.

i tilfelle holder brudd, den holder avhenger av den raskeste banen (stien som tar minst tid til å forplante i logikk).så hvis det er hold brudd betyr at signalet kan ikke spredd enda minst tid banen på logikk.dette vil gjøre din design upassende for use.it direkte påvirker reliablity av chip.

hvis u ha mer søket i timing problemet, ber lese PrimeTime brukerhåndboken grunnleggende og PrimeTime modellering brukerprofil som jeg har vedlagt nedenfor.

hilsen
navien

Takk Nav_vlsi ......
Seg for meg ...............Lagt etter 8 minutter:Min clk frekvensen 250Mhz ....Hvordan skew avhenger clk frekvens?
Har oppsett tid, holdtime og slakk påvirker fuctionality?(Er som påvirker bare frequecy og pålitelighet).
U har nevnt-ve slakk bør ikke være det som det kommer til å påvirke setuptime.why vi r ikke plaget ABT slakk verdien mye.Lagt til etter 17 minutter:OGSÅ Kan noen så det er dataene filformat på PT?

vi r ikke bekymret positive slakk som om dataene kommer tidligere enn ventet wont opprette et problem ...men hvis dataene kommer sent enn forventet kan skape mange problemer ....takk.
Prasad

S men hvis dataene kommer veldig tidlig (hold tid brudd). Hva blir effekten på fuctionality og reliablility?

hvis dataene kommer veldig tidlig, før klokken.Dette betyr ur data blir stabil før ankomst klokken puls,
og dermed det wont være noen oppsett violations.also dette gi opphav til positiv slakk margin.en svært høy positiv slakk margin er en direkte konsekvens at det fortsatt kan øke din klokke freq.dens en bedre praksis for å ha en positiv slakk av ca 1000 ps i design.

nav_vlsi wrote:

u didnt angi klokke freq.
Jeg tror din skew er ok.As langt som slakk er opptatt, er det ønskelig å ha en liten positiv slakk men prøv å unngå negative pusterom.i tilfelle holder brudd, den holder avhenger av den raskeste banen (stien som tar minst tid til å forplante i logikk).
så hvis det er hold brudd betyr at signalet kan ikke spredd enda minst tid banen på logikk.
dette vil gjøre din design upassende for use.it direkte påvirker reliablity av chip.hvis u ha mer søket i timing problemet, ber lese PrimeTime brukerhåndboken grunnleggende og PrimeTime modellering brukerprofil som jeg har vedlagt nedenfor.hilsen

navien

Sitat:

hvis dataene kommer veldig tidlig, før klokken.
Dette betyr ur data blir stabil før ankomst klokken puls, og dermed det wont være noen oppsett violations.also dette gi opphav til positiv slakk margin.
en svært høy positiv slakk margin er en direkte konsekvens at det kan fortsatt øke klokken freq.
dens en bedre praksis for å ha en positiv slakk av ca 1000 ps i design.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back