Altera apex 20k200e FPGA spørsmål

D

dannyngweekiat_85

Guest
Jeg har et problem angående dette forumet. Dens på jp12 som er anta å være en 5V prototype port. Det vel å utgang 5v men da porten bare sette ut 3.3V. så hvordan anta å drive produksjonen til 5 excpet for å legge en ekstern converter? LCD jeg kjører trenger minst 0.7Vdd for høyt signal som er rundt 3,5. Kan noen hjelpe meg ut på dette?

Ur apex bord hav 2 spenninger kompatibel utvidelse port ... bruke 5V utvidelsesport ... det vil b ok da ... Husk å trekke lav (enable) V7 pin på bordet for å aktivere for utvidelse port. hilsen sp

Yup ... Jeg bruker 5v io pin. utgangsspenningen er fortsatt på 3,3. Som for V7 hvis jeg trekker den lav ... Dette er hva jeg gjorde. Inne programmet gjøre i V7

EMM .. u bare bruke den for 5v i / o .. dont bekymre det fungerer .. 3,2 til 3.3V er høy Enuff å kjøre ur 5V logikk ... hilsen sp

icic. Så som for kjøring av LCD. U gjort b4? kan det være stasjonen bruker 5v porten? dataarket spesielt at det trenger 3,5 minst å indikere høy. Jeg bruker en apex 20K200efc484-2X bord. Har noen erfaring med den? Takk for ur støtte til nå.

faktisk for ur spørsmål ... LCD u bare koble den til styret og bruke referanse design kommer wth apex styret (eller tutorial) ... LCD er allerede fungerer perfekt ... uansett ... Jeg vil be om u vedrørende spenningsnivå ... Jeg også begynner å lure på engang min gamle flex10k bord, når jeg bruker voltmeter for å sjekke spenningen, er den høye spenningen også 3.3V ... Jeg vil la u vite senere ... hilsen sp

icic. thx veldig mye håper å høre fra u snart. Synd jeg fikk min egen LCD ... DIN bruke den som kommer med styret ... : ([Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 timer 6 minutter: [/color] [/size] Jeg foung IC dataarket IC for spenningen oversetteren h + + p :/ / www.alldatasheet.com / datasheet-pdf/pdf/65947/IDT/IDTQS3384Q.html Det virker som det oversette 5 til 3,3, men ikke 3,3 til høyere. Så vi må og en annen omformer til det?

første ... Jeg tror u prøve LCD komme wth dev. Styret ... se om det fungerer ... det skulle b, men u får utgangsspenning er rundt 3.3V som er ganske rart ... jeg tror det skal b 3.5 og høyere ... Prøv igjen ... Jeg kan fremdeles ikke få noe svar for lavt i / o spenning .. jeg sjekke min UP2 I / O og det er også en 3,5 V for høy og ikke 5V .. men det fungerer på alle 5V IC ... så det skal ikke b noe prob ... bortsett Ur dev. Styret har noen problem .. at det er 3,3-5V IC converter der ute .. bare søke på nytt ... bruke 2 felles emitter konfigurasjon wth spenning skillevegg på inngangen stadium kan oppnå tht også ... Jeg skal la u vite hvis jeg HAV mer info om ur lav utgangsspenning ... hilsen sp

Tusen takk for info .. Jeg vil prøve det. Jeg prøver også å sjekke med folk og se enten det er noen grunn til det .. thx veldig mye.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back