alternative metoder for skape egen energimåler

V

visva

Guest
jeg er i arbeid skape egen energi meter. Jeg har søkt ADE775x, ADE776x serien. men det er å ha noen problemer med å gjøre dette (transformator, shunt motstand .. etc.). så noen hjelpe meg. Er det noen alternative metoder (IC, Circuts .. osv.,) for måling energi for enkelt fase. Her vil jeg vise denne energien meter verdien i displayet ved hjelp av mikro-kontrolleren (89s52).

Å få nøyaktige tall på strømforbruket du trenger for å få strøm og spenning, multiplisere dem, deretter multiplisere dem med cosinus til vinkelen mellom dem dvs. VA Cos phi. Hvis du mener at dagens forbruk skyldes hovedsakelig på grunn av resistiv last (Elektriske ovner, elektrisk oppvarming, elektrisk dusj), deretter cos Phi sikt kan bli neglisjert. Men hvis du ikke har disse store avanserte brukere og har mye transformator drevet elementer, så vil du få en figur høyere enn den sanne verdien. Likeledes hvis nettspenningen er konstant, trenger du ikke å vurdere dette begrepet, men i de fleste land nettspenningen holdes til bare + - 10%. Så en rå tiltak ville være å måle strømmen og displayet (ganger nettspenningen) som kW dvs. for en nominell 230V nettspenning, hvis strømforsyning var 8.2A, så skjermen ville lese (8,2 x 230/1000) = 1,88 KW. Frank

Jeg vet hvordan beregne energi. men jeg trenger å vite hva som er kretser eller IC (komponenter) for beregning energi.

du kan finne mange av google søk. Jeg vil gi dette en fra min

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back