ALTIUM, eksport bilde fra 3D

Z

zuzu

Guest
Vel .. etter flere dager med intensive spille med ALTIUM (og noen PCB konsept forståelse problemer) Jeg konkluderer med det er faktisk en utmerket programvare. Jeg ble imponert av enkelhet av biblioteker konsept, spesielt når brukerdefinerte er behov. Også SolidWorks 3D-modeller for pakkene ble importert uten noen form for problemer ... virkelig fantastisk 3D redigeringsmodus. Men bortsett fra print (full) skjerm:) det er noen sjanse til å fange opp statiske bilder fra 3D-visning som png, gif, etc? Også det er en mulighet til å eksportere hele 3D PCB til Acrobat PDF (3D) format? Tusen takk,

... Men bortsett fra print (full) skjerm:) det er noen sjanse til å fange opp statiske bilder fra 3D-visning som png, gif, etc?
ctrl + PrtScn vil kopiere hele skjermen til utklippstavlen. Du kan deretter lime inn i maling og lagre som ...

I 3D-modus kan du File -> Save As -> Export STEP, og det vil spare hele PCB som en Step modell som du kan lese inn i et annet program (dvs. Inventor, og jeg tror SolidWorks eller Acrobat Extended). Det ser ikke fullt så bra som det gjør i ALTIUM, alle delene er der men du kan ikke se spor av PCB som du kan i ALTIUM.

Jeg har eksportert STEP-fil (Fil -> Save As -> Export STEP), men jeg kan ikke åpne den. Jeg har prøvd flere forskjellige programmer (dvs. SolidWorks eDrawings 2011, eDrawings RapidFire Lite og andre), men alle av dem gir meg den samme feilmeldingen: ugyldig eller ødelagt STEP-fil og deretter krasjer. Selv ALTIUM kan ikke åpne filen av seg selv. Har noen møtt slike problem? - Tantudaisu -

kanskje en av dine steg modellen i pcb er skadet? har du prøvd og eksportere bare PCB i seg selv å se om prosessen fungerer?

Du kan skrive ut 3D i pdf. Sett 3D-visningen du liker i dine PCB editor. Gå til Job Fil -> Legg til ny Dokumentasjon -> PCB 3D-utskrifter. Så Konfigurer -> Custom -> Ta nåværende kameraposisjon. Ok. Print / Publisere i PDF. Hvis du er interessert i å vite mer om 3D og ALTIUM se innlegget mitt - Designer - 3D-modell av PCB - det er veldig enkelt - (FEDEVEL) [/url]

Jeg har forsøkt å eksportere STEP filen på en annen pc og det fungerte! - Tantudaisu -

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back