Altium: Skrive PCB for etsing med hull i pads.

S

steinar96

Guest
Hei, jeg prøver å skrive ut en pcb oppsett for etsing hjemme i altium designer.Det er ett stort irritasjonsmoment imidlertid som er at putene blir skrevet ut som solide svarte i stedet med hull i det (ved utskrift Gerber output)

De hullene er ganske viktig, fordi hvis ikke er tilstede, vil boringen tendens til å bli veldig unøyaktige fordi bore har en hard tid å trenge inn i kobber (det vil hoppe rundt på overflaten dersom ikke forsiktig som betyr at oddsen er at når den trenger inn i kobber riktig den wont være på rett sted).Ved etsning putene med hull i det denne proplem er eliminert.

Vet noen hvordan du konfigurerer alitum å forlate hull når du importerer den Gerber filer.Hullene må være til stede når jeg skriver den nederste / øverste oppsett.

alle hjelpe ville være verdsatt.

Hei,
Prøv å bruke Fil -> Forhåndsvisning stedet for Gerber hvis du har PCB-filen.

Gerber filer produserer ikke hull informasjon og NC Drill filer brukes til dette formålet.

Nishal

Hver PCB verktøy har midler til å oppnå du ønsker.Noen layout redaktører som Cadstar har ringformede pads.Altium har ikke, men du kan redigere blenderåpning tabellen i Camtastic Gerber verktøyet og erstatte runde blokker med "smultring" henholdsvis firkant med "firkantet bolle".Andre Gerber verktøy bør ha samme muligheter.

Fvm .... faktisk jeg har prøvd det, men dessverre ingenting endringer i shematic.Men jeg tror jeg har funnet en løsning som innebærer å skrive den ut til et bilde med et virtuelt skriverdriver som eksporterer det som et bilde.Så bruker Photoshop til å legge i hullene.Det proplem med at det er blir skalert.Så jeg må manuelt rescale det å være korrekt igjen.Jeg har fortsatt å finne ut av hvilken faktor jeg trenger å rescale det gjort arbeid for å gjøre det riktig igjen.

hvis du bruker alle pads og vias på den nederste laget så du kan skrive ut pcb med hull i utskriften preview.i am bruke denne teknikken i protel 99se.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back