AMD eller Intel for simulering?

E

EPP

Guest
En venn av meg har problemer med simulering i Simulink dvs. simulering er for langsom og han har mange parametere å justere i hver iterasjon.
Han bruker AMD Athlon XP2000 CPU og ønsker å vite om han kjøper en Intel CPU f.eks P4 3 GHz HT vil han fikk mindre simulering tid.

Hvilken CPU er bedre for simuleringen AMD eller Intel?Også gjør Matlab ikke fungere med Athlon 64 eller andre 64-bit CPU.
Takk.

hei EPP hvilken versjon av matlab er ur venn hjelp og hva er RAM størrelse.kan være hvis RAM økes problemet kan være løst
fordi jeg ikke føler det er stor forskjell på cpu's

På denne Matlab referanseporteføljen siden kan du sammenligne Pentium vs Athlon ytelse:

http://www-math.cudenver.edu/ ~ jmandel / matlab / matlab_benchmark.html

Som plakaten ovenfor stater, masse minne vil ofte gjøre gode kjører tunge Matlab-programmer.

det er ny versjon av Matlab,,, versjon 7 ....

jeg hav prøve tht prog ....etter installere,,, PC tregere,,,,

prog løpe så sakte ....jeg overveie denne versjonen er ressursene sult type .. vel ..

der r noen av mine frens å bruke denne versjonen også overfor samme prob ...Noen vender maskinen henger hver gang de kjører V7 av matlab ....v alle foretrekker å bruke v6.5 ...

mayb HT fra Intel kan håndtere wth dette prog ....allikevel ... vente på dual core fra Intel dersom budsjettet ikke er et prog ...bør b no prob med HT allerede,,,

for AMD ... im ikke sikker ... jeg NVR hav en ...

hilsen,
sp

konqueror skrev:

hei EPP hvilken versjon av matlab er ur venn hjelp og hva er RAM størrelse.
kan være hvis RAM økes problemet kan være løst

fordi jeg ikke føler det er stor forskjell på cpu's

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back