amplitude erstatning i furu filter

S

saurabhmimani

Guest
Hei alle,
Jeg var å utforme en gran filter for puls forme for QPSK transmitter at jeg vil iverksette på FPGA, min
prof. fortalte meg å bruke en rot reist cosinus filter med amplituden kompensasjon.Jeg er forvirret at dette amplituden kompensasjon er samme som windowing eller det er noe annet.

plz guide meg.
Takk.

Jeg tror at i dette tilfelle
prof. sagt om amplituden multiplayer.Ditt rot cosinus filter pass ikke hele kraftige signal.Du trenger multiplay filter svar på 1/norm (h) når h - Impuls filter respons.

Jeg tror det er en sinx / x forvrengning i DAC denne amplituden kompensasjon er nødvendig for at forvrengning, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjennomføre denne amplituden erstatning i RRC filter.

Takk for svar.

Hmm ..du har bare passive RRC filter.Men dette må noen forsterkere, for eksempel drift forsterker med motstander for punkt koeffisient av multiplayer.

saurabhmimani wrote:

Jeg tror det er en sinx / x forvrengning i DAC denne amplituden kompensasjon er nødvendig for at forvrengning, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjennomføre denne amplituden erstatning i RRC filter.

Takk for svar.
Kan du vennligst mer utdype siden kompensasjon, hvorfor er det nødvendig og hvordan du gjør det?

sinx / x forvrengning i DAC gir ISI, må kompensere filter.
Du kan regne det på ulike måter: analytisk med FDAtool i Matlab, simulere forvrengningen og korrigere sine ved hjelp av equalizeren ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back