Analog Delay

S

saleheen

Guest
Hva er ICS jeg kunne bruke for over opeartion.Jeg trenger å overføre data med en viss forsinkelse.Det vil bli brukt i akustikk beamforming ..

må du bruke en buffer ....hva er forsinkelse u trenger?

En analog "forsinkelse linjen" kan bli rundet av en allpass filter som endrer ikke amplituden og har en nesten konstant gruppe forsinkelse innenfor et begrenset frekvensbåndet.

Mitt prosjekt er på Acoustic beamforming.Jeg trenger å bruke en forsinkelse å kontrollere fase av hver utgang.
Jeg arbeider på rundt 40kHz.Alle som vet om en egnet IC som kan oppnå denne forsinkelsen?

signal forsinkelser i digitale kretser er oppnådd ved hjelp minne kretser som vil holde verdien deretter utdataene det på riktig øyeblikk ...

i analoge kretser u bruk buffere eller alle pass filtre eller til en A / D konvertering og bruk av digital forsinkelse konsept og rett før overføringen u do D / A og overføre ...

Skal du ha forskjellige strålen retninger?Hvor mange av dem?Du kan bruke et Butler Matrix med alle pass nettverk for 90 graders fase shifters.

Den mest universelle metoden ville være å gå all digital inntil endelig kjøre til transdusere hvor du bruker en ADC for hver enkelt.

I gamle dager, bøtte brigade enhetene har vært brukt til analog forsinkelser,
f.eks ekko og flanger effekter eller distribuert høyttalersystem.Grunn av sine begrensninger (lav dynamikkområdet, forvrengning, begrenset forsinkelse), de har blitt fullstendig erstattet av digitale forsinkelser, tror jeg.

Eller er noen av disse 70th/80th ICS fortsatt i produksjon?

hvor mye forsinkelse u vil ha, kan du bruke buffer & all pass filtre (IT JUST ENDRE PHASE), eller prøv denne tingen, kobler ur Transistor n base bais konfigurasjon n prøver å få lyd fra emitter, vil det også gi noen forsinkelse

Jeg trenger analog forsinkelse.Som digital forsinkelse vil være for rask for min krets som instruert av prosjektet veileder.Mengden forsinkelse trengs er betegnelsen nano sekunder.Hvilke er de Buufer ICS at jeg kunne bruke i denne saken?Eventuelle recommandation?
Takk for den sjenerøse svaret jeg fikk i denne saken ..

En lovende metode for å opprette en lang winded og resultatløst diskusjon av et enkelt problem er å gi som mindre informasjon som mulig.

Sitat:

Jeg trenger analog forsinkelse.
Som digital forsinkelse vil være for rask for min krets.

http://www3.sympatico.ca/colin.kydd.campbell/
http://mysite.du.edu/ ~ etuttle/electron/elect39.htm

Hilsen
Powermos

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back