Analog Design Miljø Cadence: Tomt valg

S

sachinagg77

Guest
Jeg bruker Cadence miljøet for simulering av mine analoge kretser.Mesteparten av tiden, jeg kunne se simuleringen resultatene som helst tidspunkt under simuleringen.

Noen ganger, resultatene er ikke plottet til hele simuleringen er ferdig.Jeg vet ikke hva som forårsaker denne!Dette hindrer meg i å sjekke resultatene i løpet av simuleringen.

Jeg ville være takknemlig om noen kunne guide meg gjennom dette problemet?

Med hilsen
Sachin

Du kan prøve Results-> Velg.
Hvis du har parametrisk simulering som regel at du må vente til slutten, for da er skapt PSF fil som enebles du å vise alle data.
Hvis du skriver egne parametrisk script du kan opprette denne filen i begynnelsen av simulering og enn du kan se resultatene ...

Jeg er ikke gjør Parametrisk Simulations.Det er en transient analyse (single run).

Jeg prøvde Results-> Velg .... jeg could't skimte hva de skal gjøre?

Pls guide

Hilsen
Sachin

kanskje du kan bruke resultater Browser å plotte simulering resultater.it's Verktøy-> Resultater Browser ...i ADE vindu

goodluck

Hvis modeller av primitive enheter - subcircuits i et tomt vindu i ADE du ikke vil se verdier av strømninger på polene subcircuit brukes.Bruk Resultater Browser eller WaveScan fyll inni subcircuit.

Takk for alle svar.

Jeg bruker Spectre som simulator.Jeg tror jeg har funnet årsaken til problemet.

Jeg bruker STROBEPERIOD valget under transiente analysen.Når dette alternativet er brukt, kan resultatene være tegnet bare etter at simuleringen er ferdig.Uten denne muligheten, jeg var i stand til å skrive ut resultater selv før sim får over.

Hilsen
Sachin

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back