Analog Layout hensynet til 90nm!

A

abhi_123

Guest
Hei Alle,

Kan any1 plz foreslå meg noen spesifikke Analog layout praksis for 90nm og below.You vet ting liker det mer å ta vare på 90 og 65nm.
Jeg vil være takknemlig for eventuelle pdf's ..linker ..

Takk på forhånd,
Hilsen,
Abhi

det hovedsakelig avhenger av støperi og prosessen u bruker ..

nøyaktige utformingen betraktninger, må du prøve å finne ut PDFer levert av støperier.De er de beste og mest pålitelige svar på spørsmålet ditt.

bortsett fra disse, en ting jeg kan fortelle u er tettheten betraktninger blir stadig viktigere i disse 90/65 nm tech.

Jeg mener, selv i 45n ~ 90nm.analog designer aldri benytte "min regelen" for ekte design.

som generelt bruker vi> x3 min lengde enhet

Hei,
Som de fleste har sagt,
er det rent, avhenger av ulike teknologier og tilnærming av ur som hvordan u gå en layout.
Det er visse ting som metall widht at vi vanligvis ta mer enn minimum og avstand mellom dem også være litt mer.
annet enn at de ulike enhetene har ulike regler i bestemt støperi.

gi oppmerksomhet til gjeldende tettheter og underlaget støy.

Andy,
En ting, hva betyr det bety at vi donot bruke min L transistorer i 90/65nm.Prøver du å antyde at selv om tech tillater designere bruke større verdier av L?
Og hvis ja ..Hvorfor??
Hvorfor så behovet for å gjøre Analof design i 90 ..hvorfor ikke holde oss til 130/180nm?

Hilsen,
Abhi

Faktisk eller digital bruker vi minimum lengde transistorer bare men for analog layout vi dont bruke minimum lengde transistorer
grunnen under dagens tettheter og parasitics forbundet med dette, og evnen til Transistor til med venting gjeldende også (tror jeg det)

HI Abhi,

Som du gå under 90 nm, må du ta vare på STI stress effekt sammen med lengden på spredning.
Lod.
For mer for referere net,

abhi_4_u skrev:

...
selv om tech tillatelser, designere bruke større verdier av L?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back