Anechoic chamber kalibrering

V

vfurlan

Guest
Jeg
har et problem kalibrere en liten anechoic chamber.Jeg gjør en kalibrering med en konstant felt - en 1.5x1.5 m overflaten er delt i 16 punkter.En viss feltet er satt.For hvert punkt og hver frekvens (I'm stigende freq med 5% fremgangsmåten, og 6V / m feltet nivå som foreskrevet i CEI EN 61000-4-3) nivået av generatoren er registrert.
Mitt problem er at målingen er så lenge jeg kan ikke gjøre det på mindre enn 16 timer.Dette er måten å lange.Min feltet sensor batteriet wont vare så lenge (hvis ikke noe annet).Hadde noen gjøre en anechoic chamber kalibrering?Hvordan gjorde du det?Jeg bruker Rohde & Schwartz instrumenter og instrument driverne er laget med Labwiev.

C'mon!Hadde noen gjøre en anechoic chamber kalibrering.Hvordan gjorde du det?

Jeg har en hjemmelaget anechoic chamber.
Men jeg har ikke problemer i det hele tatt og det er bare noen få emner har nøye oppmerksomhet.
Først bruker så lite strøm som mulig.
Sekund absortion materiale må dekke en bredbåndstilkobling som er like stor som mulig.
Tredje fuktighet og temperatur kan endre målinger så forsøk å mantein dem kontrollert.
Jeg gjorde det anechoic chamber med ekspanderbare polyuretan koner malt med maling gjort med ulike typer ferrite pulver.
Det fungerer greit for mitt behov fra 80 til 2500 MHz.
Hvilke modeller av instrumenter bruker du?

Ok, men visste du kalibrere chamber?Hvordan gjorde du det?

Jeg var på utkikk etter Agilent papir der viser helt klart hvordan du skal bruke deres instrumenter med anechoic kamre.
Først er det ikke justeres for å gjøre akkurat erstatte antenner med beskjed få dem (referanse ANTENNE) og du kan begynne å bruke chamber.
Husk å bruke så lite strøm som du kunne dvs for redusere ekko.
Med min chamber jeg bruke 2 til 15 mW som gatefeier jeg bruke en HP8922 og for strøm måling en Boonton 4200 med en 5 sensor.
Jeg
er veldig hyggelig med resultatene jeg teste antenner fra 130Mhz til 2,45 Ghz
(for 2.4 GHz jeg bruke som generator en modifisert wifi router.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back