Antenne array hjelpe!

S

sbhalerao

Guest
Hei til alle,
Jeg er en del av en forskergruppe som i dag utforme en antenne matrise - Den virkelige fangsten er at vi ønsker størrelsen å være så liten som mulig ...Vi valgte å bosette for foldet antenne (størrelse λ/16) - selv om dette ville bety at vi får en gevinst på 0,3 dBm ...
Problemet nå er - I nesten alle thory bøker om antenner, det nevnes at elementer i en antenne array må være atskilt med λ / 2 avstand ..
Først er det elektriske avstand eller fysiske avstanden??(oppdateringen kan coiled / slik at disse kan være forskjellig)

I Thomas Milligan (Modern Antenna Design), dens erklærte "Elements hvis atskilt med mindre avstand enn blokkerer stråling fra andre elementer" ...
Jeg tror "de ikke blokkere" - det bare et tilfelle av superposition av feltene fra antennen elementene - den resulterende feltet er bare superposition av feltene på grunn av enkelte antenner (som kan være representert ved dipole ....).Så hvis avstanden mellom elementene er mindre, men elementene er hensiktsmessig arrangert slik at feltene ikke avbryte eller noe (ingen tvil om det vil være noe tap av stråling - men dette kan bli optimalisert ),....
For vårt program, størrelsen er den viktigste parameteren og vi arbeider med 2.4 GHz ...Jeg skal simulere ovenfor bruker IE3D og Empire, men jeg ville vite om det
er noen feilslutning / svikt i mitt skjema ...

Takke dere alle på forhånd ..
Shantanu Bhalerao

Hi sbhalerao

Du riktige "de ikke blokkere" bare samsvarer med impedans på array herunder gjensidig kopling og overflaten bølgene kommer fra kanten av matrisen.hvis du klarer å gjøre det, får du ingen tap i gevinst.

ikke glem hvis du minske avstanden mellom elementene du får mindre område
og det fører til lavere gevinst.
Gevinsten pålitelig på størrelsen av antenneområdet.

PL

Hei,Dette er et svært fint papir for uwb antenne array

Hilsen,
Mohamed
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei, Shantanu:

Jeg tror ikke det er noen blokkering.Men når to elementene er tett, koplingen alltid forsøker å undertrykke (eller redusere) at stråling fra de enkelte elementene.Du må finjustere den for å oppnå best resultat.

Også når to elementene er nær, er det ikke rent superposition.Det er noen interaksjon knyttet til sammenhengen i det enkelte felt.Hvis du ser på Poynting vector, vil du se.Forutsatt antenne A1 skaper E1 og H1 og antenne A2 skaper E2 og H2 individuelt.The radiated myndighet er:

Pr1 = integral (E1 * Conj (H1))
Pr2 = integral (E2 * Conj (H2))

mens deres synspunkt makter er Pi1 og Pi2.

Anta du sette dem sammen og koplingen endrer ikke dagens distribusjon, har du inngangseffekt som:

Pi = Pi1 Pi2

Men den radiated kraft:

Pr = integral ((E1 E2) * Conj (H1 H2))
= Pr1 Pr2 Pra1 Pra2

Pra1 = integral (E1 * Conj (H2))
Pra2 = integral (E2 * Conj (H1))

Hvis du videre anta A1 og A2 er identiske, og de går til samme sted, vil du se, Pr1 = Pr2 = Pra1 = Pra2.I andre ord, Pi = 2 * Pi1 mens Pr = 4 Pr1.Som du kan se den inngangseffekt dobles mens radiated makt er firedoblet.Slike tilfeller er det umulig.Hva det betyr, er at når du putter 2 elementer nær hverandre, vil de påvirke dagens distribusjon av hverandre.Hvis du fortsatt bruke superposition for en slik analyse, vil du over forutsi radiated strøm.Selvfølgelig, når koplingen mellom elementene er langt unna, kan du bruke superposition å få rimelig nøyaktige resultater.

Med vennlig hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back