antenne gevinst og erp

K

koushikr_in

Guest
slik vi kjenner antenne gevinst er et relativt begrep.
totalt radiated kraft av en antenne er alltid mindre enn eller lik den inngangseffekt.men erp er svært store

Hva er den fysiske betydningen av ERP?Hvordan er det diff fra total radian makt?

Antenne gevinst er ofte sitert som EIRP, som er "Effektiv Isotropic Radiated Power", eller den tilsynelatende makt overført forutsatt at antennen stråler likt i alle retninger, IE.feltet antas å være sfærisk fra et punkt kilde med samme kraft overføres i alle retninger.EIRP er produktet av strøm til antennen og antenner gevinst.

Siden antennen avgir en sfærisk feltet,gevinst = (4.pi.Area) / ((bølgelengde) (bølgelengde))og EIRP = gain.Power overført(forutsatt 100% effektivitet)I praksis gevinsten er normalt den viktigste lapp, antas å være spredt over imaginære kule.

ERP er makt radiated i en bestemt retning, vanligvis retning av maksimal stråling,

dvs. Antenne gevinst (ERP) = Antenna Gain.Directivity

Hvis tallene er uttrykt i dBi er det å henvise til en referanse til en isotropic antenne, hvis dBd referansen er en dipole (0dBd = 2.15dBi) Tall i dBd brukes som dipole er den mest praktiske minste / laveste antenne som kan laget for callibration.Isotropic antenner ikke finnes de brukes utelukkende i teorien, ofte for system utregninger.

Sørge for at du har de riktige tallet er svært viktig som verdiene vil forårsake store store forskjeller i noen beregninger du gjør!Spesielt hvis det er for rettslige krav grenser!

Beklager lese en del av spørsmålet ditt igjen ...
constructed figure to measure how well a directive
antenna concentrates energy in a specific direction.

ERP er en kunstig
konstruert figuren til å måle hvor godt et direktiv
antenne konsentrerer energi i en bestemt retning.

Vurdere forskjellen i lysstyrke mellom et identisk verdi søkelys og en vanlig pære, det samme kraft i. .. Men er faktisk mer lyssterk dur til direktivet komponent.

Den Directivity av antennen er definert somD = EIRP / (Totalt Radiated Power)ie. EIRP = D. TRPeller ERP = D.TRP.Agog i fysikk terms TRP er tiden gjennomsnitt strøm tetthet av signalet i hele utstrålende sfære ...PHEW.(Tror jeg har det riktig, det er et par år)

Erm ...dette blir ganske forvirrende når du prøver å forklare det, særlig når du deretter komme inn i rotet av beregninger med dBi dBd dBm dBw, formler som bruker EIRP, de som bruker ERP ....

Jeg
vil ha en annen tro
og se om jeg ikke kan skrive det noe klarere ...

3dje Time heldig .....

Totalt Radiated Power er makten radiated per enhet solid vinkel (stråling intensitet), integrert over alle solid vinkler.

ie.for en isotropic radiator (kule) hvor makten er radiated like over alle vinkler ...radian int = TRP/4.piDirektiv få legger ingenting å signalet, det mearly konsentrerer den i en bestemt retning.Direktiv gevinst er stråling intensitet normalisert etter isotropic intensitet, og en antenne directivity er høyeste verdi så for et direktiv antenne.radian int = TPR.D/4.piNå om at kreftene slippes ut isotropically deretter TPR.D ville være effektiv radiated strøm eller ERP i en gitt retning, hvis det i retning av maksimal gevinst Prad (maks). D (max) vil være effektiv Isotropic radiated strøm eller EIRP.

Den antenner gevinst er normalisert til makten på terminalene, ikke til den totale radiated strøm.og så effektiviteten er
and so for an ideal antenna gain & directivity correspond exactly.

e = Prad / Pin
og så på et ideelt antenne få & directivity tilsvarer nøyaktig.G = edERP er som et spotlights lysstyrke,
EIRP er tilsvarende lightbulb kraft som kreves for å nå de spotlights lysstyrke, derfor EIRP er høyere enn ERP.

ERP er makt i * antenne gevinst
EIRP er makt i * antenne gevinst (maks).

Mest FCC-regelverket er spesifisert i ERP innebærer at et direktiv antenne kan sette deg over TPR grenser selv om senderen er ikke mer powererful.(Siden TPR i den retningen er større, og derfor en høyere EIRP)

som et eksempel med en antenne gevinst på 100 og 1W:
(ERP er refererte til en 1 / 2 bølge dipole ikke isotropic og 2.15dB forskjellen tilsvarer * 1,64)

ERP = 100W
EIRP = 100 * 1,64 = 164W

Jeg håper dette hjelper, jeg tror ikke jeg kan avklare dette noe mer siden du virkelig trenger å vurdere retninger i alle de ovennevnte summene, Maybee noen andre kan selv

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back