antenne samsvarer ikke gjenkjenning krets

M

maniana

Guest
Kan noen forklare hvordan denne kretsen virker?
Her er en kort beskrivelse fra en ICOM service manualen om denne kretsen, men jeg forstår ikke noen ting:
1.hvorfor spenning før inductor tilsvarer det frem strøm og spenning etter inductor tilsvarer den reflekterte kraften?
2 hvorfor kombinert spenningen minimum når antennen passer?
hvis jeg korte antennen spenningen skal være lavere, bør ikke det?
whot er det er ingen antenne?

"The APC detektor krets (D14, D17, L39) oppdager fremover
signaler og refleksjon signaler til D14 og D17 hhv.
Den kombinerte spenningen minst når antennen
impedans passer til 50 Ω og økes når det
er feilaktige.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Kan jeg spørre deg om å dele skjematisk av denne strømmen detektor og freq av drift slik at det kan analised i simulator.

Hei,
Nedenfor er det tilsvarende del av den skjematiske.
F = 150MHz

Jeg så også en annen versjon av samme krets der diodes i detektoren er ikke shorted.

Jeg simulert i Spice og fungerer bedre til F rundt 110MHz.

Jeg har en teori om det, men ville ikke vil foreslå noe på forumet til noen flink fyr forklarer det til meg først.

Dette er skjematisk av ICOM IC-2200H amatør-radio FM-sender.

Ruten blir dannet samlet element direktivet coupler, og brukes ikke bare for å hindre for høy VSWR, men også for å hindre overføring av høyere strøm enn en bestemt grense (65W i tilfelle IC-220H).

Ruten blir kalibrert for en kombinert DC mellom forover og reflekterte bølger, og den vil variere RF strøm til noen endring av dette nivået.

vfone, takk for svaret ditt.
Jeg vet hva kretsen gjør, men jeg forstår ikke prinsippet av sin drift.
Jeg vet samlet versjoner av retningsbestemt coupler, men de ser ut som transformatorer, har de flere windings minst grunnskolen og videregående, her er vi en har en enkel inductor .....
I dont forstå hvordan makt på den ene siden av inductor kan være frem strømmen og på den andre siden den reflekterte kraften?
den diodes form av en enkel topp spenning detektoren, hvordan kan detektoren være følsomt overfor den reflekterte kraften og ikke videresende makt?

Min teori var at inductor og kondensatorer danne en samlet tilsvarer lambda / 4, men i dette tilfellet ville det ikke være en impedans transformasjon?ville impedans før og etter inductor være annerledes?

Det vises skjematisk hvis akkurat som representerer de virkelige krets innebærer bare en oppsummering av scalar spenning til venstre og høyre side av en Pi-filter.I dette tilfellet kan det ikke fungere som en samlet element retningsbestemt coupler.Hvis noen vet en måte hvordan det kunne skjønt, fortell.

Men avhengig av filteret Q, der jeg ikke regne ut,
er det mulig at spenningen er minimal i Matchet tilfelle.Dette vil være mindre informasjon enn en pekepinn coupler kan gi, men meningsfullt likevel.

Den skjematiske IS representerer den virkelige kretsen, fordi andre postet bildet er en del av tjenesten manuell av sender.
Denne typen makt leveler og Beskyttelseskretsen er svært vanlig i toveis radioer, trolig 40 år tilbake, da virket det første solid-state RF effektforsterkere.
Ruten selv ikke ser som i teorien er en coupler.

vfone,
ville du skinne litt lys på hvordan det fungerer og hvordan man skal utforme et slikt coupler for eventuelle frekvens, båndbredde, kopling faktor?

Det er IC2200H, men hvis du ta en titt på IC2720 skjematisk (vedlagt) vil du se at de bruker denne kretsen (men litt annerledes) og en coupler-så hvorfor dobbelt registrering av det samme?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back