ARM SoC design, trenger hjelp å komme i gang

T

tariq786

Guest
Hei folkens, jeg er en ASIC / FPGA designer som kan skrive Verilog koden, syntetisere det og Place & Route det. Jeg er ny på ARM verden. Jeg lurer på hvordan kan jeg ta en Verilog kode og konvertere den til ARM montering. Hva er verktøyet kjeden kreves og hvor de skal få det? Jeg er også forvirret om hva du skal bruke når jeg hører så mange ord som ARM Artisan Fysisk IP, Logic IP, Standard Cell, innebygd minne kompilatorer, Interface IP. Kan noen markere hva er dette, når og hvor du skal bruke hver av dem. Noen tips eller tutorials vil bli høyt verdsatt. THanks Vennlig hilsen

Hei tariq786, er ARM en prosessor som trenger litt montering kode for å kjøre et program, er det ingen sammenheng med Verilog! Verilog brukes til å kode oppførselen til prosessoren ARM. Logic IP = standard celle Memory kompilatoren er en navnet sier et verktøy for å generere minnet forekomsten du trenger å bli brukt i design. Grensesnitt IP er for eksempel en USB ip for dette eksemplet normalt to deler en fysisk skyldes spesielle pads trengs for USB og den andre delen på RTL nivå eller makro allerede plassert som inneholder all nødvendig for USB-protokollen. men det kan være en I2C, SPI, UART ...

Hi RCA Dude takker for svar. Egentlig har jeg en Verilog kode for cortex M0 prosessor. Jeg lurer på hvordan skal jeg bruke den? Takk for å fjerne bildet litt.

ARM-prosessor brukte Amba bussen for å få tilgang minnene (RAM / ROM / eeprom) og grensesnitt (via registre kartlegging). Jeg forventer at CM0 har også bit-banding adresse? Jeg forventer at CM0 fungerer som CM3, deretter på adresse 0x000 du har bunken pekeren adresse, 0x0001 reset avbryte vektor ...

rca din siste svaret er ikke klart for meg. Fortell meg hvordan du best kan bruke cortex M0 verilog kjerne som jeg har. Takk

eh, at designeren jobb! Du må lese ARM dokumentasjon, som forklarer hvordan kjernen fungerer. Først kjernen trenger en reset og en klokke. Når tilbakestillingen er deasserted og klokken går, vil kjernen lese adressen 0x00000000, som inneholder reset avbruddet vektor, som betyr, vil kjernen hoppe til dette avles verdi å fortsette å kjøre programmet, i ARM montering kode. Hvis min husk er riktig den neste adressen er initialiseringen stabelen adresse pekeren. Så for å gjøre alt dette, vil kjernen utføre en lese gjennom AMBA buss koden, foretrukket buss for å få tilgang til koden. Du må definere hvilken type minnene vil inneholde reset avbruddet vektor og montering kode ..., ram eller rom eller eeprom eller flop, vet jeg ikke. Hvis du allerede instantiate en kjerne, vil gjøre dette være som vanlig, går du gjennom grensesnittet for å vite hva kjernen behovet.

sir, jeg ønsker å lære ARM Cortex M0 verilog kode, men jeg får ikke code.please sende koden til me.any hjelp vil bli høyt verdsatt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back