ASIC Backend

P

prakash13

Guest
KAN NOEN BODY fortelle meg HVA er meningen med ASIC Backend
Hva de egentlig gjør arbeidet
Vennligst gi meg Svar
TAKK PÅ FORHÅND

Tilbake End er Floorplanning og Place & Route del av ASIC Design Flow

Hei,

i enkle Netlist til GDS er gjort i Back End.

Takk & Hensyn
yln

I ASIC tilbake avslutter vi gjør planløsning, plassering, utforming og simuleringer for kontroll av riktig funksjonalitet og timing, parasitics etc.
endelig er det delievered å fab for industrien.
I klartekst u kan si etter syntese alt kommer i Backend

Backend omhandler fysisk utforming, er det motsatt grensesnitt som omhandler logisk design

takk alot
mange takk
fordi jeg gjør PCB layout og ruting
jeg vil flytte fra PCB til ASIC-motor
jeg dont vite noen ting om ASIC back end
enhver kropp har PDF-filer til learnd grunnleggende ASIC-motor
behage sende den
takk på forhånd

Hei,

Enkelt bakstykket er der u gjøre din design på chip.

Hei
La meg fortelle om Backend arbeidet som vi gjør i min bedrift ..
Arbeidet vil være strenge og tøffe ... motsetning grensesnitt, får vi bare 2months (kan være 3 eller 4 også) for å utforme og kontrollere floorplanning, ruting osv.. Det vil bli utfordrende, men u will like it gang u komme i gang.
Alle de beste dude og velkommen til back end Design Engineers ...
Takk

syntese, timing verifikasjon floorplanning, sted og rute
kort sagt alt som må gjøres fysiske kommer under motor

jeg lærer av PCB design, og jeg er student i mikroelektronikk, så jeg har endringen å vite ASIC design.Nå takker for ditt svar

i enkel måte ASIC motor .... vi implementere logikk (i ekte produkter på ... dvs. chip) utviklet av front end ingeniører (de bruker Verilog, VHDL ....).... i løpet av denne prosessen ... bakstykket (fysisk utforming engg) må følge ... enkelte renn ... avhengig av søknadene ... og mange andre faktorer ..... håper dette hjelper .....

Hei

ASIC Back End Design involverer konvertering av syntese netlist på geometriske informasjon i form av rektangler kalt oppsett.Vanligvis Back End designprosessen har trinn som partisjonering, floorplanning, plasseringer, ruting, Den demokratiske republikken Kongo, LVS, parasitter utvinning og generering av GDS-II som kreves av støperi for fabrikasjon chip.Før du sender GDS-II for maske forberedelse design bør verifiseres med sign-off verktøy for å bekrefte at det ikke er brudd på design regler, strøm og signal integritet.det anses å være en svært vanskelig, men interessant domene i VLSI design.High end verktøy er nødvendig for dette formålet.

All the best

Udaikumar

Videre u ha færre arbeidsplasser i Backend enn i front end .. Men u gjøre svært kvalitet arbeide der

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back