ASK vs AM, FSK vs FM, vs PSK PM

E

electronics_kumar

Guest
Jeg vil forskjellene mellom ASK og AM, FSK og FM, PSK og PM''... for å være presis jeg vil gjerne vite Analog modulasjon versus Digital modulasjon (ASK vs AM, FSK vs FM, vs PSK PM).hvilken som er overordnet .... det gjelder båndbredde, SNR eller
P (e), modulerende og demodulating kompleksitet og så videre ..

Du kan lese om dem i Digitall kommunikasjonssystemer av Simon Hykin,
de er forklart i detaljer og enkel måte,

Med vennlig hilsen,
Ahmad,

AM, FM og AM tre grunnleggende analog modulasjon teknikker, mens shift keying er digitale

Dette er en god link som forklarer mye av dette i detalj.

http://www.complextoreal.com/tutorial.htm

Lykke til.

eecs4ever skrev:

Dette er en god link som forklarer mye av dette i detalj.h ** p: / / www.complextoreal.com / tutorial.htmLykke til.

electronics_kumar skrev:

Jeg vil forskjellene mellom ASK og AM, FSK og FM, PSK og PM''... for å være presis jeg vil gjerne vite Analog modulasjon versus Digital modulasjon (ASK vs AM, FSK vs FM, vs PSK PM).
hvilken som er overordnet .... det gjelder båndbredde, SNR eller

P (e), modulerende og demodulating kompleksitet og så videre ..

Selvfølgelig digital kommunikasjon metodikk er bedre, for mer lesing om dette emnet, kan du lese "Prinsipper for kommunikasjon systemer" ved Taub & schiling

I forhold til SNR digital modulering schems (FSK. ..) er overlegen enn Analog modulations (FM. ..) for ytterligere detaljer se Communication systemer ved Taub og shilling.

For fullstendig forståelse bør du lese systemet kommunikasjon bok, men jeg får et eksempel:
stemmen din er bølge.og det er en analog bølge.hvis du digitalisere din stemme med analog til digital omformer da stemmen din vil forandre seg til noe 0 og 1.så hvis du sender en kort bølge for 1s og ikke sende noen bølge for 0s så er det ASK.det er tilstedeværelse av signalet for 1s og ingen tilstedeværelse av sigmal for 0s.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back