Astronomy og Astroimaging

N

nandopg

Guest
Hei alle,
Har noen her som astronomi og astrophotography?I så fall kan snakke om det.

Dette er aktivitet som virkelig gir meg den nødvendige balansen til å gå!Hvis du vil se noen av bildene jeg gjorde tidlig i år kan du følge linken:

http://www.flickr.com/photos/12330269 (at) N02 /

Best Regards alle,

NandoPG

Rapport msg 5 pts

Kjære NandoPG,
Hei,

Jeg er interessert i astronomi og begynne på forskning i feltet (instrumenter som teleskop og CCD-kamera etc..).

Hovedproblemet for meg er astronomi site finne.på den andre hånden, som kriterier er bra for astronomi-område,

kan du introdusere meg en kilde om astronomi site kriterier og vilkår?
takk

Rapport msg 5 pts

Hi Manasiri,
Takk for svar.
Dependig på hva slags aktivitet du ønsker å gjøre valg av et nettsted er mer eller mindre påvirket.Selvsagt vil være å gi bedre resultater noen astronomiske aktivitet i et område med en jevn atmosfære, uten lys forurensning og med et meget godt nivå av åpenhet.Men som sagt før, hver og en av disse parameterne vil påvirke mer eller mindre avhengig av hva du har tenkt å gjøre.
Nedenfor vil jeg liste noen av de mest vanlige astronomiske aktiviteter i sammenheng med en amatør astronom og, basert på min erfaring, analysere virkningen området parametere:

1 - Comets, Asteroids og Supernovae jakt og variable star photometry / visuell observasjon: Det viktigste parameter her er atmosfæren åpenhet og på andre plass lavt lys forurensning.En jevn atmosfære ikke spille en viktig regel i dette tilfellet.For denne aktiviteten du wll vil se dimest star størrelsesorden mulig, og normalt jobben er gjort i rimelig bredt felt.

2 - Galactic evolusjon: Her en jevn stemningen begynner å bli en viktig sak, når du kanskje ønsker å studere galakser med liten tilsynelatende størrelse.Light forurensning kommer på andre plass og åpenhet i tredje grunn av svak lys vil du ha å fange.

3 - Planetary imaging / visuelle observasjoner: Her en jevn atmosfæren er konge.Vanligvis en arbeide med mindre enn 1 arc minutt synsfelt slik at enhver form for turbulens vil bli enormt forstørrede og bildet blir vist uskarpt uten detaljer.Al andre parametere er nesten irrelevant her.

4 - Planetary nebulae imaging / visuell observasjon: nesten samme sak som ovenfor, men åpenhet og lys forurensning betale en viktig rolle.

5 - Widefield imaging generelt: Her åpenhet er konge fulgt av lys forurensning.Atmosfære stabilitet nesten ingen rolle.

Noen forslag som for rangeringen en observerer området kan bli funnet i flere bøker om CCD avbildning, som for eksempel: CCD Astrophotography:
Høykvalitets Imaging fra forsteder av Adam Stuart eller Handbook of CCD astronomi, 2nd Edition av Steve B. Howell.

Beklager om dette lange innlegg, men astronomi er en så spennende felt som jeg bruker for å miste kontroll når jeg begynner chating.

NandoPG

Rapport msg 5 pts

Hei Venner,
Jeg er bare sluttplasseringen behandle noen bilder av 2008 Jupiter's apparition.

Jeg fikk dette bildet som viser noen detaljer om Ganymed, en av månene til Jupiter da det kom ut et transittland.Stemningen denne dagen var svært rolig og stayd sånn for mer enn 8 minutter.

En svært sjelden fenomen som jeg gjerne vil dele.

NandoPG
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei,

Nice skutt, gjort astrophotography for år.Ikke noe latley men gjøre som det selv også.Hva slags muligheter har du og imaging utstyre?

Hilsen

dfullmer

Rapport msg 5 pts

Hi dfullmer,
Takk for komplimentet.

For Planetary imaging jeg bruke et teleskop LX-200 GPS - 10 inches f/10 montert på en Ekvatorial kile, den focuser er en TCF fra Optec, disk hjulet fra atik, RGB-filtre fra Astronomik og en CCD Skynix 2.0M fra Luminera.

Jeg bruker også regelmessig en powermate x4, men i noen eksepsjonell netter Jeg bruker også en annen powermate x2 gjør heile x8 focal ratio forlengelse.

Jeg har mine utstyr monteres permanent i et lite observatorium hvor jeg bygge min saldo når ting ikke går så bra!

Med vennlig hilsen,

NandoPG
Sist endret av nandopg på 06 januar 2009 12:50, endret 1 gang totalt

Rapport msg 5 pts

nandopg,

Jeg også har en LX200 selv om det er rundt 15 år gammel.De fleste av mine astrophotography er med film 35mm.ASA 1000 film med 20-45 minutter eksponering.Mitt system er en F6.3 fordi jeg ønsker en raskere virkeområdet for dyp plass ting.Jeg ga opp nær solsystem oppløsning at jeg ville ha fått med en F10.Jeg har nylig fått en Nikon D300 som jeg ønsker å prøve med omfang.Min korte forsøk har vært veldig spennende.Jeg er veldig misunnelig på en fast plass for deg som du beskriver.Jeg vil gjerne ha det.

Med vennlig hilsen

Dfullmer

Rapport msg 5 pts

Dfullmer,
Oh mann som er så hyggelig å vite at du fortsatt har et omfang!Med en 6.3 og en powermate x5 du er i stand til å gjøre store bilder av planetene og, som du sa, være i svært god form for dyp plass imaging.Jeg synes du burde prøve det.

Slik gjør du planetene jeg vil anbefale deg å få et webcam og det aller beste er de produsert av Phillips.Du kan gat én fra noen astronomiske med en adapter for 1,25 tommer skriving av omfang.Den softawer behandle AVIS generert er gratis, REGISTAX at du allerede vet.Du skjønner, for planetene har allerede en god omfang, ville du trenger å gjøre et minimum incestment: a powermate x5 og webcam!

Når du har noen resultater fra forsøk på dypt himmelen, post her.Jeg ville elske å se den.

Å bygge en liten observatoriet er en sak å ha noen plass i bakgården.Mine er en bygning av 3x4 meter med en bølgende taket.I alt jeg spended
NOK 700,00.Hvis du ønsker kan jeg sende deg noen bilder av mine viser noen konstruktive detaljer som du kan bruke til å designe din egen.Man, dette er mest verdt investeringen jeg noensinne har gjort!

NandoPG

Rapport msg 5 pts

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back