AT kommando i C-programmering

F

fariyal

Guest
Hei alle sammen, jeg bruker SIMCOM GSM-modul i prosjektet mitt og prøver å gjøre anrop ved hjelp av AT-kommandoer og jeg ønsker å motta responsen fra GSM-modem og vise den på LCD. jeg er vedlagt koden min her (gsm_code). dens arbeider partially.after calling gsm_tx ()-funksjonen samtale blir igangsatt, men jeg er ikke i stand til å motta svar på gsm module.can noen foreslå hva endringen er nødvendig. takk for tiden.

Hei Sir, er GSM-modul kobles til kontrolleren gjennom RS232 protocol.while den koblet til PC direkte dens arbeider well.so det ikke ville være noe problem wiyh GSM module.i har testet det før.

Jeg ser programmet ditt er slik sr_str ("ATD9970706080") en. syntaksen er ATD 91 xxxxxxxxxx, det er ingen 91 eller semikolon på slutten av nummeret i koden din. 2. sin vognretur + linjeskift (0x0A) + (0x0d) ......... har du en kommando bare tre. du setter hele greia på en stund sløyfe ... det vil utføre de 3 linjene i mikro sekunder og igjen utføre det, og det går på ........ det skal utføre kun én gang. istedenfor while (1) {...........} bruke slik main () {code ............ dial nummer (.............) forsinkelse (1000), / / ​​det bør være stor nok for 5 sekunder minst while (1);} / / slutt på main

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back