ATcommand for Cell info

E

electronix_is

Guest
Jeg utviklet en modul med ATMEGA8 og Siemens C45 for å overføre data fra alarm system, men nå vil jeg conect min modul med bil alarm og pleide å vite hvis det eksisterer en ATcommand som ber infocell (navnet på cellen).
Hensyn Cristy

Meget interessant.Men jeg tviler på om det finnes noen slik kommando.

Jeg ønsker å overføre informasjon om bilen posisjon uten GPS-modulen.

Det er veldig intuitiv av dere.Men jeg tror informasjonen om cellen ikke finnes i telefonen.Det ligger i bytte for mobile tjenesteleverandøren.I dont se noen grunn til at det ville bli overført til telefonen.

I mitt land ett av operatør (Vodafone) overføre navnet til cellen (ex: Central Park), og alle kan aktivere på telefonen, og at apear på skjermen ....

Mye info som er avaialable på skjermen ikke er tilgjengelig på AT-kommando.For eksempel bruker jeg forhåndsbetalte tilkoblinger og jeg vil at microcontroller koblet til telefonen for å finne balansen igjen i SIM.Jeg har prøvd hardt, men kunne ikke få denne informasjonen.

Sony Ericsson modulene har en kommando (AT * E2CD) som gir cellen ID, så jeg antar at Siemens har noe lignende.

Siemens modulene har en kommando (AT COPS?) Som gir cellen ID

Kommando:
AT COPS? <LF> <LR>
Svar:
COPS: 0,1, «Operator»
OK

Kan noen også fortelle en kommando som kan fortelle balansen igjen i SIM.Dette vil løse et stort problem for meg.

Også er det noen måte å slå på telefonen fra kontakten.Muligens av noen AT kommando?

Hei Teknikken,

kanskje ikke en elegant løsning, men jeg bruker også forhåndsbetalt telefoner for SMS-alarmer.

Hva jeg gjør er når balansen er relaoded jeg nullstille en teller (via SMS) som teller hver utgående sms.I mitt land en SMS koster en fast pris, slik at enheten knowns hvor mye balanse er igjen ved å legge opp prisen for hver sendte SMS ...

Eventuelle ja det ville være hyggelig hvis en Siemens telefon kan slås på via AT-kommando, men dette er definitivt ikke implementert.

med vennlig hilsen

Siden jeg bruker GPRS i stedet for SMS, er det ganske vanskelig å anslå kostnader.

Hvis du slår opp telefonen, bruker jeg reed relays.Men jeg dont like å lodde på telefonen.

takk Egilssk men at ( COPS) gi meg informasjon om operatøren, ikke om cellen der telefonen kobler.Jeg prøver å findout en tilsvarende AT * E2CD

Hallo!
Jeg bruker S45-telefonen for å sende / motta SMS, og kanskje større problem er om kostnader ledelse.Noen har ideer?

Siemens telefonen har AT kommando for Battery Management (batterinivå for eksempel).

I prosjektene dine, hvordan telefonene er drevet?

Takk på forhånd, Gorkin.

Gorkin dette er AT-kommando liste for S55, men du kan prøve den på S45 thre er to batteri realated kommandoer AT CBC og AT CIND.

med vennlig hilsen
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

hei electronix_is

sjekke dette, kan hjelpe deg

hilsen
john
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Takk C-mann, du hjelpe er meget verdsatt!

Jeg testet AT CBC og AT CIND kommandoer, bare AT CBC arbeide ...

Jhon, takk, men du sende-meg feil informasjon!Jeg trenger informasjon om Siemens Mobiles og IKKE WAVECOM Modens ok?

Gorkin.

Kjære Electronix

Pls sjekk ut denne linken

http://www.experts-exchange.com/Programming/Wireless_Programming/GSM/Q_20834248.html

prøv med AT MONP

hvis u nød maur mer hlep mail meg

med hilsen
ram

hei.Jeg trenger hjelp angående mitt siste år PRJ f.eks: "KJØRETØY SPORE BRUKE GSM MODULE".Jeg ønsker å få tilgang til cellen info ansiktstrekk av tjenesteleverandøren og sms denne informasjonen til en ekstern bruker.im prøver å finne på kommando for å få tilgang celleinfo men mislyktes.rite nå Telenor pk har dette anlegget i celle info i Pakistan.hvis any1 hav n idé plz trenger hjelp.hilsen

Hva "celle info" leter du etter?Det er GSM 07.07 kommandoer som skal vise Cell Plassering og ID (AT CREG), operatør (AT COPS), og operatøren navn (AT COPN).

Jeg vil vite plasseringen min mobiltelefon med hensyn til BTS sin koblet til.rit nå im teste dette på SONYERRICSON T290.senere jeg vil gjerne gjøre dette på SIM-300D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back