Atferd av elektromagnetiske bølger

1

16F676

Guest
Hei venner, jeg er ny på dette forumet, og jeg vet ikke mye om elektromagnetiske bølger. Jeg vet elektromagnetiske bølger kan reflektere i glatte metalliske overflater. Det prinsippet er mye brukt i antennen som parabolantenne. Hva er oppførselen til elektromagnetiske bølger i et magnetisk felt? Er elektromagnetisk bølge kan brekker i et magnetisk felt? Hvis så, er det mulig å omdirigere bølgene ved hjelp av stasjonære magnetiske felt? Er det mulig å anvende denne ideen til å lage high gain antenne? Dine verdifulle kommentarer blir verdsatt.

I virkeligheten, hvordan du kan Creat en stasjonær magnetfelt? Jeg vet at vi kunne Creat strukturen "magnetisk dirigent", forstår har svært høy impedans og være nesten tapsfri, bølge overflate destruktive ..., -> kan Creat svært høy gain

Hei, er svaret ganske enkelt NEI! I vakuum er det ingen direkte interaksjon mellom feltene (prinsippet om superposisjon). Den eneste mulige samspill ville være via saken. Sirkulasjonspumpe arbeid på denne måten. Du har en statisk magnetisk felt for å påvirke ferritt og HF bølge er avledet av partisk ferrite. F.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back